تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۱۵۶۹
سرویس خبر : انرژی
اعتراف آمریکایی‌ها به افزایش فروش نفت ایران با وجود تشدید تحریم‌ها

وزیر امور خارجه آمریکا: ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع شد، اما آنها مصمم‌اند و راهی پیدا می‌کنند

‌می‌متالز - نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد فروش نفت خام ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در روز به حدود ۲ میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش می‌متالز، «تد کروز» سناتور تندروی جمهوری‌خواه، در نشست استماع مجلس سنای آمریکا اعتراف کرد که فروش نفت ایران از ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۱ (۱۳۹۹) به روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) رسیده است و دولت آمریکا در جلوگیری از فروش نفت ایران ناموفق بوده است.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست که در جایگاه پاسخ‌گویی قرار گرفته بود، در پاسخ به تد کروز گفت: واشینگتن با وجود همه تلاش‌ها نتوانسته است مسیر فروش نفت ایران را مسدود کند و تهران از راه‌های مختلف توانسته نفت خود را بفروشد و در این مسیر نیز موفق بوده است.

تعداد بازدید : 10

کروز در جلسه استماع ادامه داد: ایران از محل افزایش فروش نفت حدود ۸۰ میلیون دلار درآمد داشته است؛ ناوگان سایه ایران در نوامبر ۲۰۲۰ تعداد ۷۰ فروند نفتکش داشته که اکنون این رقم به ۴۰۰ فروند رسیده است.

بلینکن دراین‌باره پاسخ داد: ما تحریم‌هایی علیه شرکت‌های بیشتری که در صنعت پتروشیمی ایران فعالیت دارند اعمال کردیم؛ با توجه به دیگر کنترل‌هایی که انجام دادیم، هزینه فروش برای آنها و راه‌های گریزی که باید انجام دهند - که ما در تلاش برای قطع کردنش هستیم - مسدود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت آمریکا بیش از ۲۰۰ شخص را تحریم و حدود ۵۰ فروند از ناوگان سایه ایران را متوقف کرده است؛ واشینگتن در مراحل مختلف بار‌ها بیش از ۶۰۰ تحریم علیه تهران وضع کرده، اما آنها سخت تلاش کردند و برای خنثی‌کردن تحریم‌ها هر کاری که توانستند، انجام دادند.

به باور بلینکن، دولت ایران مصمم بود که تحریم‌های آمریکا و متحدانش را بی‌اثر کند و این کار را به سرانجام رساند.

منبع: شانا

عناوین برگزیده