تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۱۶۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز ۰۵ خرداد ثبت شد.

خروج ۶۰۹ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها در روز قرمز شاخص‌های بازار سرمایه

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۰۵ خرداد حجم معاملات ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱،۸۹۶ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل امروز با کاهش ۱۶،۹۶۸ واحدی و ثبت ۰.۸ درصد کاهش به ۲،۰۹۷،۱۷۵ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۴،۳۰۲ واحدی و ثبت ۰.۶۲ درصد منفی به ۶۸۹،۶۵۵ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۱،۸۹۶ میلیارد تومان بود. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۱۴ میلیون، ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۶۰۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.

او افزود: امروز ۹۱ درصد بازار یعنی ۶۶۵ نماد منفی و ۹ درصد بازار یعنی ۶۹ نماد کار خود را با مثبت به پایان رساندند. بیشترین ورود پول مربوط به صنعت زراعت به میزان ۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت خودرو با ۸۴ میلیارد تومان خروج پول بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: عدم اعتماد چند ساله سرمایه گذاران به بازار و همچنین اتفاقات اخیر در کنار عدم شفافیت از سیاست‌ها، باعث ایجاد هیجان در تمامی صنایع شده است. شاید بتوان بیان داشت دیگر انگیزه‌ای برای خرید سهام وجود نداشته و در سمت فروش نیز فروشندگان خسته از وضعیت چند ساله و اشخاصی که به پول نیاز دارند قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده