تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۱۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در تحلیل تکنیکال هفتگی بررسی شد؛

روند حرکتی شاخص‌های بورسی چگونه خواهد بود؟ +عکس

‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار داریم شاخص کل بورس در محدوده ۲.۱۰۰.۰۰۰ واحد که کف کانال صعودی بوده و حمایت مهمی هم محسوب می‌شود حمایت شده و روند جدیدی را آغاز کند.

به گزارش می‌متالز، علی ملک‌لی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۱۶۶ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۲.۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید تا هفته‌ای سراسر منفی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل از یک‌ماه گذشته منفی است و به سمت پایین حرکت می‌کند و ما انتظار داریم در محدوده ۲.۱۰۰.۰۰۰ واحد که کف کانال صعودی بوده و حمایت مهمی هم محسوب می‌شود حمایت شده و روند جدیدی را آغاز کند. در غیر این‌صورت می‌توان شاهد اعداد پایین‌تر نیز بود.

شاخص کل
این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم‌وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۱۴ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۳ درصدی، در پایان هفته به تراز ۶۹۳ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۶۹۰.۰۰۰ واحد است و در صورتی‌که بتواند در این محدوده حمایت شود، می‌توان گفت که برای این شاخص روند جدیدی آغاز خواهد شد.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
بیست و دو روز پیش
عناوین برگزیده