تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۱۸۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد؛

سالانه ۲۲۰ هزار تن سیمان سفید در کارخانه ازنا تولید می‌شود/ اقدام لازم در راستای رفع مشکل برق

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان با اشاره به تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن سیمان سفید در کارخانه سیمان ازنا، اعلام کرد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این کارخانه، سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان در حاشیه بازدید استاندار لرستان از سیمان سفید ازنا، اظهار کرد: کارخانه سیمان سفید ازنا در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در شهرستان ازنا واقع شده است.

وی با بیان اینکه در فاز اول روزانه ۶۰۰ تن و سالانه ۲۲۰ هزار تن سیمان سفید تولید خواهد شد، افزود: با بهره برداری کامل این کارخانه بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صمت استان لرستان اضافه کرد: در فاز دوم بیش از ۸۵ درصد مواد اولیه آن از معادن استان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و بهره‌برداری این کارخانه در مجموع بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، تاکید کرد: با تکمیل این کارخانه، سیمان‌ سفید ازنا بزرگ‌ترین کارخانه سیمان‌سفید غرب کشور و دومین کارخانه بزرگ کشور از این حیث خواهد بود.

مصرف ۶۰ درصد محصولات کارخانه فروآلیاژ ایران ازنا در داخل کشور

جعفری با اشاره به اینکه ۶۰ درصد محصولات کارخانه فروآلیاژ ایران ازنا در داخل کشور مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: کارخانه فروآلیاژ ایران یکی از صنایع بزرگ استان محسوب می‌شود که در حال حاضر در زمینه تولید فروسیلیس با ظرفیت اسمی ۶۰ هزار تن در سال و ظرفیت عملی ۴۷ هزار تن در سال فعالیت دارد که به‌منظور خالص‌سازی و اکسیژن‌زدایی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که ۶۰ درصد محصولات این واحد در داخل کشور مصرف و ۴۰ درصد نیز به ۲۰ کشور هدف صادر می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه در راستای رفع مشکل برق و همچنین پیگیری در جهت اصلاح تعرفه برق مصرفی پیگیری لازم صورت گرفته، گفت: این شرکت دارای سه کوره قوس الکتریک بوده که به‌صورت سه شیفت در حال فعالیت است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده