تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۳۱۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان:

سیمان سفید ازنا دومین صنعت سیمان لرستان محسوب می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صمت لرستان گفت: سیمان سفید ازنا دومین صنعت سیمان استان محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهمن جعفری اظهار کرد: یکی از صنایع استان که مطالبه مردمی و تابلو صنعت استان نیز محسوب می‌شود مجموعه پارسیلون بود و در دولت سیزدهم یکی از مصوبات سفر هیات دولت استان بود که این مجموعه به چرخه تولید بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: یک سری مسائل و موارد حقوقی از نظر مالی و حسابرسی داشتند و موارد مالی نزدیک به دو سال طول کشید تا توسط حساب ویژه کارشناسان رسمی ارزش‌گذاری شوند.

مدیرکل صمت لرستان اضافه کرد: این مجموعه مربوط به شرکت آتی دماوند بوده و همه مجموعه استان چه قضایی و چه دولت کمک کردند تا موارد قضایی و مالی این شرکت حل‌وفصل شود.

جعفری بیان کرد: در این راستا چندین سرمایه‌گذار جدید اعلام آمادگی کرده و در حال ارزیابی سرمایه‌گذاران هستیم، چون یک مرحله واگذاری انجام گرفته است و در مرحله دوم مزایده برگزار و سرمایه‌گذاران جدید مشارکت کرده که امیدوارم این مجموعه هم به چرخه تولید بازگردد.

وی ادامه داد: یخچال‌سازی لرستان یکی از واحد‌های صنعتی مرکز استان به شمار می‌رود و از امکانات خوبی برخوردار است ولی یک محصول تولید می‌کند و نمی‌تواند سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد.

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: این مستلزم این است که زنجیره محصول خود را تکمیل و در همین دولت نیز سرمایه در گردش به این کارخانه تزریق شد تا طرح توسعه جدید را با همکاری سرمایه‌گذار در این مجموعه اجرایی کنیم.

جعفری یادآور شد: طرح سیمان سفید دومین صنعت سیمان استان محسوب می‌شود، به‌ طوری‌ که اولین صنعت در غرب کشور و دومین صنعت سیمان سفید از لحاظ ظرفیت است..

این مسوول گفت: ۲۲۰ هزار تن انواع سیمان‌ سفید در این مجموعه تولید می‌شود و بالغ‌بر ۲۵۰ نفر نیز به‌ صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: مواد مورد نیاز این کارخانه در جوار کارخانه بوده و کم‌ترین آلودگی زیست‌محیطی را به همراه دارد و از ارزش‌ افزوده بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری این مجموعه بالغ‌بر یک و نیم همت است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده