تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۱۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محبی‌نجم‌آبادی مطرح کرد:

افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور؛ مسیر اصلی تحقق مشارکت مردم است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به اقتصاد دانش بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین مشارکت مردم در اقتصاد امری مهم بوده و دستگاه‌ها باید همکاری خوبی با فعالیت‌های دانش بنیانی داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی‌نجم‌آبادی، با اشاره به لزوم تمرکز بر توسعه نقش اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مباحث مربوط کیفیت و کمیت تولید و همچنین خدمات رقابت‌پذیر در دنیا، نیازمند یک نگرش علمی است. این نگرش علمی باید با ابداعات، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید همراه باشد.

نماینده مردم جغتای، جوین، سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر قدر که ما به علم به عنوان یک موتور تاثیرگذار در تحولات بنیادین به ویژه در تولید، نگاه کنیم، مسیر درستی را طی کرده ایم. چراکه باید بدانیم بسیاری از کشور‌ها به واسطه برخورداری از فناوری‌ها نوین و دانش‌های نوبنیاد توانسته‌اند هم در حوزه کیفیت و هم در حوزه کمیت و هم کاهش هزینه‌های تولید گام‌های موثری را بردارند.

وی با بیان اینکه این کشور‌ها با در نظر گرفتن تولیدات دانش‌بنیان توانستند خدمات خود را در حوزه رقابت به صورت جدی در مقابل سایر کشور‌ها قرار دهند، اظهار کرد: بنابراین کشور ما ظرفیت‌های نخبگانی زیادی دارد که این نخبگان صاحب ایده و اندیشه و همچنین ابداعات تاثیرگذاری هستند بنابراین باید توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در مرز دانش حرکت کنیم تا در مواجهه با برخی از کشور‌ها دچار عقب‌ماندگی نباشیم، گفت: همچنین ما باید ظرفیت‌هایی را فراهم کنیم که تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان بتواند با رقبای قدرتمند در دنیا رقابت کند و نهایتاً بتوانیم بازار‌های زیادی را تصاحب کرده و اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در مردمی‌سازی اقتصاد و همچنین مشارکت مردم در اقتصاد امری مهم بوده و دستگاه‌ها باید همکاری خوبی با فعالیت‌های دانش‌بنیانی داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر اصلی افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در اقتصاد کشور، تحقق مشارکت مردم در اقتصاد است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده