تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۴۱۹۱۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کاهش قیمت خودرو‌های برقی با مشوق‌های وزارت صمت

‌می‌متالز - مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت با بیان این که وزارت صمت مشوق‌هایی را برای توسعه خودرو‌های برقی در نظر گرفته است گفت: این مشوق‌ها باعث شده قیمت خودرو‌های برقی وارداتی ارزانتر از خودرو‌های بنزینی مشابه وارداتی باشد.

به گزارش می‌متالز، مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: وزارت صمت مشوق‌هایی را برای توسعه خودرو‌های برقی در نظر گرفته است که منجر به افزایش عرضه و کاهش قیمت این خودرو‌ها می‌شود.

حسن کریمی‌سنجری افزود: وزارت صمت تعرفه واردات خودرو‌های برقی را به شدت کاهش داد بطوری که هم اکنون تعرفه واردات در حد صفر درصد است، این موضوع باعث شده قیمت آنها پایین بیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودرو‌های برقی یکبار در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شده بودند و استقبال چندانی از آنها نشده بود، شورای رقابت این خودرو‌ها را بعنوان خودرو‌های رقابتی در نظر گرفت و بر همین اساس قوانین فروش و قیمت‌گذاری خودرو‌های بنزینی شامل خودرو‌های برقی نمی‌شود.

کریمی‌سنجری با اشاره به اینکه قیمت این خودرو‌ها را صرفا سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین می‌کند، گفت: درواقع با استفاده از جداول و صورت‌های مالی تامین‌کنندگان، قیمت تعیین می‌شود بطوری که هزینه‌های مالی خرید و انتقال این خودرو‌ها تا مقصد محاسبه و قیمت بر اساس آنها مشخص می‌شود، همچنین مشوق‌ها باعث شده قیمت خودرو‌های برقی وارداتی ارزانتر از خودرو‌های بنزینی مشابه وارداتی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده