تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۶۴۹۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد

سرعت گرفتن واردات خودرو با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی/ ثبت سفارش متوقف نشده است

سرعت گرفتن واردات خودرو با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی/ ثبت سفارش متوقف نشده است
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با رد شایعاتی در راستای توقف ثبت سفارش واردات خودرو به کشور از سرعت گرفتن واردات با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «مهرداد خسروی» مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به توافقات انجام شده با خودروسازان و سیاست‌های کلی وزارت صمت در بهبود کیفیت، افزایش تولید و عرضه خودرو به تناسب نیاز و سلیقه مشتریان، واردات انواع خودرو‌ها با اولویت خودرو‌های برقی و هیبریدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و با توجه به تاثیرات مثبت زیست‌محیطی استفاده از خودرو‌های برقی و نیز مدیریت مصرف سوخت در کشور، تاکید این وزارتخانه به حمایت از واردات خودرو‌های برقی و هیبریدی است.

خسروی با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص توقف ثبت سفارش واردات خودرو به کشور، واردات خودرو را راهبرد کلیدی وزارت صمت در تنظیم بازار دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار قابل‌توجهی ثبت سفارش برای واردات خودرو به کشور انجام شده است.

افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تامین ارز برای حوزه خودرو در چهار ماه نخست امسال

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تامین ارز برای بخش خودروی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودرو‌ها باشیم.

فراخوان واردکنندگان واجد شرایط برای ثبت سفارش واردات خودرو

خسروی از واردکنندگان واجدین شرایط واردات خودرو‌های نو درخواست کرد تا با مراجعه به سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت سفارش واردات خودرو بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه اقدام کنند.

وی با اشاره به شعار محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور اظهار امیدواری کرد تا با ورود خودرو‌های وارداتی به‌ویژه خودرو‌های برقی به کشور علاوه بر بهبود کیفیت خودرو‌های تولیدی در رقابت با خودرو‌های وارداتی، انتقال فناوری‌های روز دنیا به ویژه در حوزه تولید خودرو‌های برقی به کشور منتقل و بومی شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رونق صادرات خودروی تولیدی در کشور به دیگر کشور‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت