به گزارش میمتالز، حمیدرضا نامی، گفت: بنابر آمار سالانه ۳۵ هزار دستگاه توسط تراکتورسازی تولید میشود که ۸۵ تا ۹۰ درصد تولید را در اختیار دارد.
به گفته او، در حوزه تراکتور بدلیل اختلاف قیمت تراکتور با بازار آزاد، تقاضای کاذب برای خرید وجود دارد که تنها راه برون رفت از این جریان، واقعی شدن قیمت تراکتور است.
نامی ادامه داد: با واقعی شدن قیمت تراکتور، دلالان از صف خرید خارج میشوند چراکه دیگر برای آنها خرید تراکتور سود ندارد و از طرفی فضا برای شرکتهای رقیب باز میشود. اکنون شرکتهای رقیب بدلیل پایین بودن قیمت تراکتورسازی تمایلی به واردات، تولید و رقابت ندارند.
رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشینآلات کشاورزی حلقه مفقودی مشکل صنعت تراکتورسازی تیراژ تولید و تسهیلات نیست، افزود: بنابر آخرین آمار وزارت جهاد سالانه ۱۱ هزار دستگاه تراکتور نیاز داریم که اکنون بدلیل کاهش سطح زیرکشت ناشی از مسائل آب، نیازمان کمتر از این رقم است.
او با بیان اینکه ۳۵۰ هزار دستگاه تراکتور فرسوده در کشور داریم، گفت: با توجه به آنکه تراکتورهای فرسوده مصرف سوخت بالایی دارند، از این رو نوسازی ناوگان امری ضروری است.
نامی گفت: توسعه مکانیزاسیون در مزرعه تنها تراکتور نیست، از این رو توسعه تجهیزات و ادوات در کنار تراکتور باید صورت بگیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان