تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۲۰۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار صادراتی مقاطع بلند ایران در هاله‌ای از ابهام

‌می‌متالز - بازار صادراتی مقاطع بلند ایران در شرایط نامعلوم این روز‌های کشور در هاله‌ای از ابهام فرورفته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه متال‌اکسپرت، بیشتر صادرکنندگان مقاطع بلند ایران در شرایط پیش‌آمده پس از درگذشت رئیس‌جمهور، ترجیح می‌دهند منتظر بمانند و مذاکرات ممکن است این هفته از سر گرفته شود؛ با این حال، معاملات هنوز در گرو روشن شدن تکلیف قوانین مرتبط است.

هفته گذشته، بازار صادراتی مقاطع بلند ایران به دلیل عزای عمومی پس از درگذشت رئیس‌جمهور کشور، ابراهیم رئیسی، تقریباً به وقفه درآمد.

بنابر اظهارات یک تاجر ایرانی، تعطیلات پیش‌آمده معاملات را تحت تاثیر قرار داده و کارخانه‌ها حتی برای بازار داخلی هم پیشنهاد نمی‌دهند. احتمال وضع قوانین جدید در دولت بعدی ایران، بازار را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

تنها پیشنهاداتی که جسته و گریخته به گوش رسید نزدیک ۴۳۰ تا ۴۵۰ دلار در هر تن درب کارخانه بود که حکایت از کاهش ده دلاری قیمت‌ها داشت. با این حال، سایر تولیدکنندگان از هرگونه مذاکرات دوری کردند.

هفته گذشته، میلگرد با قیمت ۴۵۰ تا ۴۷۰ دلار در هر تن درب کارخانه از تولیدکنندگان اصلی قابل دسترس بود، در حالی که قیمت‌های پایین‌تر نیز به گوش رسید. یک کارخانه واقع در استان آذربایجان شرقی برای ۳ هزار تن میلگرد با یک مشتری در عراق با قیمت ۴۳۰ دلار در هر تن FCA به توافق رسید.

پیشنهادات میلگرد کلاف همچنان به طور ثابت در بازه ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار در هر تن درب کارخانه باقیمانده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده