تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۴۲۰۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرنوشت طلای جهانی تغییر خواهد کرد؟

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۲۸ مه) ثابت بود، زیرا سرمایه‌گذاران مواضع محتاطانه‌ای را نسبت به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌ متحده حفظ کردند که می‌تواند بینش بیشتری از مسیر سیاست فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش می‌متالز، طلا پس از یک درصد افزایش در جلسه قبل، جایگاه خود را در ۲۳۵۱ دلار و ۳۹ سنت در هر اونس حفظ کرد. قیمت طلای آمریکا با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۳۵۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر قرائت آوریل شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، شرط‌بندی معامله‌گران نشانه‌ای از شک و تردید‌های فزاینده است که فدرال رزرو بیش از یک بار در سال ۲۰۲۴ نرخ‌ها را کاهش خواهد داد و در حال حاضر با احتمال ۶۳ درصد کاهش نرخ تا نوامبر قیمت‌گذاری می‌شود.

شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. داده‌های اداره آمار هنگ‌کنگ نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه آوریل نسبت به ماه قبل ۳۸ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ویتنام حراج طلا در بازار داخلی را متوقف کرده و اقدامی را برای تثبیت قیمت این فلز گرانبها آغاز خواهد کرد. طلا طی یک آشفتگی اقتصادی عملکرد خوبی دارد و با قابلیت اطمینانی که می‌تواند به جبران ریسک دارایی‌های بی‌ثبات‌تر در شرایطی مانند عدم اطمینان ژئوپلیتیک کمک کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۳۱.۸۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۵۶ دلار و ۱۵ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۹۲.۵ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
بیست و پنج روز پیش
عناوین برگزیده