تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۲۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلای جهانی سرد شد

‌می‌متالز - قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۹ مه) کاهش یافت، زیرا معامله‌گران در سال جاری به دنبال اظهارات برخی سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره بودند و بازار منتظر داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده بود که اواخر این هفته منتشر می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۵۷ دلار و ۷۰ سنت رسید. معاملات آتی طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید قبل از کاهش نرخ بهره منتظر پیشرفت قابل توجهی در زمینه تورم باشد.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر قرائت آوریل شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود.

طبق CME FedWatch Tool، شرط‌بندی معامله‌گران حاکی از شک و تردید فزاینده‌ای است که فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ بیش از یک بار نرخ بهره را کاهش خواهد داد و در حال حاضر با احتمال ۶۰ درصد کاهش نرخ تا نوامبر قیمت‌گذاری می‌شود.

شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم اطمینان اقتصادی و ژئوپلیتیکی استفاده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۳۱.۹۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۳.۴۷ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده