تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۴۲۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پنج پروژه بزرگ منطقه ویژه خلیج فارس در مسیر افتتاح/ فعالیت ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری ۴.۷ میلیارد دلاری در منطقه

‌می‌متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تشریح پنج پروژه بزرگ در مسیر افتتاح در این منطقه ویژه اقتصادی پرداخت و گفت: با تمام توان در راستای تأمین زیرساخت‌های این منطقه مطابق با سیاست‌های توسعه‌ای ایمیدرو پیش خواهیم رفت.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پیرحسینلو در حاشیه بازدید ماهانه از پروژه‌های در حال ساخت، بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور است و در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است.

وی همراهی معاونان و مدیران در بازدید‌ها را سبب افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌ها خواند در ادامه تصریح کرد: از این تعداد، پنج پروژه با درصد پیشرفت بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد آماده افتتاح است و البته پروژه پست مدولار شهید لشکری با قابلیت برق‌رسانی به چهار صنعت بزرگ مستقر در اولویت قرار دارد و به زودی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به پروژه گازرسانی به نیروگاه‌های سایت میانی و احداث شبکه و ایستگاه تقلیل فشار سایت شمالی و میانی، پروژه تعمیرات اساسی پل دسترسی، آبگیر و اسکله منطقه ویژه، پروژه جمع‌آوری و هدایت سیلاب سایت شمالی، پروژه آبرسانی به شرکت‌های مستقر در سایت ۶۰۰ هکتاری و پروژه تکمیل و بازسازی ابنیه و کار‌های عمرانی منطقه ویژه اشاره داشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌ دلاری در منطقه فعالیت دارند که باید به این آمار، آمار ۵۲ شرکتی که در حال ساخت و نصب تجهیزات هستند نیز اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در مجموع سرمایه‌گذاری ترکیبی این شرکت‌ها به بیش از دو میلیارد ۳۱۳ میلیون دلار، دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون یورو و چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه به نقش منطقه‌ ویژه در حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرد، گفت در حال حاضر ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و بهره‌برداری از پروژه‌ها این میزان اشتغال‌زایی به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

پیرحسینلو در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با هم‌افزایی تمامی ارکان دخیل شاهد تحقق اهداف در سال ۱۴۰۳ و ارتقا عملکرد در تمامی بخش‌ها باشیم.

پنج پروژه بزرگ منطقه ویژه خلیج فارس در مسیر افتتاح/ فعالیت ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری ۴.۷ میلیارد دلاری در منطقه

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده