تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۴۲۲۱۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار مسکن در ۲۴ نقطه تهران

‌می‌متالز - طی مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌ جمهوری، عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۴ نقطه تهران آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران با رویکرد نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران و استفاده از اراضی ناکارآمد با تامین خدمات لازم و اجرای شعار سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

این واحد‌های مسکونی در ۲۴ نقطه تهران ساخته خواهد شد.

همچنین افتتاح ۱۵ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهر تهران که بعد از اعمال مشوق‌ها و صدور پروانه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند در پروژه محله الگوی ۶۰ هکتاری تهرانسر برگزار خواهد شد. 

سازمان ملی زمین و مسکن با هدف توسعه شهری در تفاهمی مشترک با شهرداری تهران و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) طراحی و اجرای محله الگو را با تاکید بر معماری ایرانی-اسلامی در منطقه ۲۱ تهران و تهرانسر با ظرفیت ۱۲ هزار نفر به اتمام رساند. در طراحی این محله الگو و برای رفع همه‌جانبه نیاز‌های شهروندان و ساکنان این محله سرانه‌های خدماتی تامین شده و رویکرد این محله شامل شهر دوستدار محیط‌ زیست است.

در تامین سرانه‌های مختلف این محله، ۵۰ هزار متر مربع کاربری فضای سبز و بوستان‌های محله، ۳۳ هزار متر مربع کاربری فضای آموزشی، ۱۸ هزار مترمربع کاربری فضا‌های ورزشی، ۱۷ هزار مترمربع کاربری محیط‌های درمانی و ۱۰ هزار متر مربع فضای فرهنگی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده