تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۰۴۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۴۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:منابع مالی نهضت ملی را با مولدسازی تامین می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، ارسلان مالکی در نشست خبری اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن نماینده دولت در مدیریت اراضی دولتی است و مسئولیت اجرایی طرح‌های مسکن دولتی را در اختیار دارد.

وی با یادآوری اینکه در دولت سیزدهم برنامه بسیار ویژه‌ای برای سازمان ملی زمین و مسکن به دلیل ضرورت و نیاز کشور و تکلیف قانونی در نظر گرفته شد، افزود: تامین مسکن اقشار مختلف به‌عنوان برنامه مهم دولت پیش رفته است. پیگیری طرح‌های دولت‌ها در بخش مسکن، نیازمند زمین است. در شرایطی نهضت ملی مسکن را آغاز کردیم که موجودی زمین برای ساخت مسکن تقریبا صفر بود.

وی با بیان اینکه لازمه استفاده از زمین در طرح‌های مسکن، الحاق اراضی به شهرهاست، اضافه کرد: بحث تامین زمین نهضت ملی مسکن به صورت شبانه روزی پیش رفته که خروجی آن از محل منابع طبیعی، مازاد اراضی، مازاد سایر دستگاه ها، اراضی واقع در حریم، بخش خصوصی تاکنون ۴۵ هزار هکتار زمین تامین و در اختیار اجرای طرح قرار گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به توجه شهرک‌سازی، گفت: این برنامه خارج از محدوده و حریم شهر‌ها اجرا می‌شود. تا امروز حدود ۶۰ نقطه شناسایی و مطالعات مکان‌یابی به پایان رسیده است. در این راستا نیز ۵ شهرک برای تهران در حال طی مراحل اجرایی است.

مالکی یادآور شد: در برخی از این شهرکها، ساخت و ساز مسکن آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تعاملات بین دستگاهی در خصوص تامین زمین اتفاق افتاده است، اظهار کرد: اراضی شناسایی شده به دلیل فقدان زیرساخت‌ها در محدوده شهری، نیازمند آماده‌سازی و تامین خدمات زیربنایی هستند. بر این اساس ۱۵۰۰ پروژه آماده‌سازی آغاز شد که عدد قابل توجه و چشمگیر بوده است.

وی از آغاز آماده‌سازی ۴۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و با بیان اینکه مکلف بودیم منابع مالی را برای آماده‌سازی و خدمات را از طریق مولدسازی و منابعی داخلی کنیم، تصریح کرد: امسال و دارایی‌ها را مولدسازی کرده ایم تا بتوانیم منابع مالی نهضت ملی مسکن را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در ساخت واحد‌های مسکونی را با سرعت پیش می‌بریم، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سازمان ملی زمین و مسکن روش‌هایی را به کار می‌برد تا از ظرفیت‌های مردمی در این بخش نهایت استفاده را ببرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مشارکت بیشتر مردم، گفت: کارگروه مربوطه برای این کار ایجاد شده تا مردم در ساخت و ساز‌ها مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری ویژه مسکن کارگری یادآور شد: در این راستا زمین ۱۴۰ هزار واحد مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن تامین شده است. در بحث تصویب شهرک‌ها و تامین زمین برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده