تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۲۲۲۱
سرویس خبر : انرژی

تامین آب پایدار شمال شرق خوزستان مصوبه رئیس‌جمهور شهید است

‌می‌متالز - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: پیگیری مستمر اجرای پروژه عظیم طرح آبرسانی فدک که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان خوزستان است، جزو اهداف اصلی وزارت نیرو در رفع مشکلات منطقه شمال شرق خوزستان است.

به گزارش می‌متالز، جلسه کارگروه تخصصی بررسی گزینه‌های احداث آبگیر و تونل انتقال طرح آبرسانی به شهر‌های شمال شرق خوزستان از سد کارون ۳ (فدک) امروز با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در این جلسه بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح آبرسانی فدک که نیاز آب شرب ۷ شهر و ۶۸۹ روستای شمال شرق خوزستان و همچنین آب کشاورزی دشت‌های ایذه و باغملک را از سد کارون ۳ تا افق سال ۱۴۲۵ تأمین می‌کند، تأکید کرد و گفت: پیگیری مستمر اجرای این پروژه که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان خوزستان است جزو اهداف اصلی وزارت نیرو در رفع مشکلات منطقه شمال شرق خوزستان است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این طرح عظیم ملی، ضرورت دارد تا تمامی بخش‌های این پروژه اعم از آبگیر و تونل انتقال پس بررسی همه جانبه و دقیق کارشناسی، از لحاظ فنی و اقتصادی، اجرا شود.

معاون وزیر نیرو همچنین از همگرایی صورت گرفته بین سازمان آب و برق خوزستان و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در برگزاری جلسات فشرده کارشناسی و تلاش‌های صورت گرفته به منظور تسریع در اجرای هر چه سریعتر پروژه تقدیر کرد و جلسه برگزار شده روز جاری را نقطه عطفی در پیشبرد اهداف تدوین شده طرح دانست.

در ادامه این جلسه نیز مشاوران و پیمانکار طرح، نسبت به ارائه طرح‌های خود اقدام کرده و مسائل فنی آبگیر و تونل طرح در طرح‌های اولیه و پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر اعضای کارگروه تخصصی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد