تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۲۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

تاکید بر عملکردمحوری در مدیریت/ پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل برای ارزیابی مدیران

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایدرو پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل و غیردولتی برای ارزیابی و رتبه‌بندی مدیران را مطرح کرد تا به بهبود نظام حکمرانی کشور کمک کند.

به گزارش می‌متالز، «بابک احمدی» رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رئیس شورای سیاست گذاری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه منابع انسانی، در نوزدهیمن همایش توسعه منابع انسانی گفت: در مدیریت منابع انسانی باید با تحولات جدید و نوظهور گام برداشت تا بهروری بیشتری حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه باید توجه مدیران ارشد به حوزه منابع انسانی و ارزش‌آفرینی‌های ناشی از آن جلب شود، افزود: در کشور ما نگاه سنتی به دارایی‌های مادی و فیزیکی همچنان غالب است و این موضوع در سمینار‌ها و همایش‌ها نیز به وضوح دیده می‌شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، با تاکید بر اینکه برای ارتقای حوزه منابع انسانی نیاز به تغییر دیدگاه و تمرکز بر این حوزه ضروری است، یادآور شد: مدیران حرفه‌ای بایست رتبه‌بندی، ارزیابی و گرید بندی شوند و انتخاب مدیران بر این مبنا باشد چرا که این موضوع برای پیشرفت و موفقیت سازمان‌ها بسیار ضروری است.

وی در ادامه پیشنهاد ایجاد سازمانی مستقل و غیردولتی برای ارزیابی و رتبه‌بندی مدیران را مطرح کرد تا به ببهبود نظام حکمرانی کشور کمک کند.

احمدی بر اهمیت حرفه‌ای بودن مدیران سازمان‌ها تاکید کرد و افزود: یک مدیر حرفه‌ای باید با دستاوردهایش سنجیده شود، نه تعداد مشاغلی که در طول سال‌ها عهده‌دار بوده است.

وی همچنین به نیاز به تغییر نظام پرداخت از زمان‌محور به عملکرد محور اشاره کرد و توضیح داد: در سازمان‌های سنتی، تمرکز بر حضور فیزیکی افراد است، درحالی‌که باید به کارایی و عملکرد آنها توجه بیشتری شود.

نوزدهمین همایش بین‌المللی توسعه منابع انسانی ۰۹ و ۱۰ خردادماه در سالن همایش مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده