تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۴۲۲۹۸
سرویس خبر : زمین شناسی

سی‌وششمین کارگاه نقاشی اجلاس قدیر در پارک موزه علوم زمین مشهد برگزار شد

‌می‌متالز - سی و ششمین کارگاه نقاشی اجلاس قدیر به مدیریت هنرمند برجسته کشور استاد حسین طالبی در موزه علوم زمین مشهد در نهم خرداد ماه ساعت ۱۰ تا ۱۴ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این رویداد، چهل هنرمند نقاس و سه هنرمند برجسته خطاط از جمله استاد علی‌اکبر اسماعیلی‌قوچان معروف به خطاط هفت قلم و استاد حسین طالبی، بنیانگذار اجلاس قدیر در این رویداد حضور داشتند و امکان برقرای ارتباط نزدیک با اساتید هنرمند و مشاهده ایشان در حین هنرآفرینی برای بازدیدکنندگان موزه فراهم شد.

بر اساس این گزراش، رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین مشهد ضمن اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: پارک موزه علوم‌ زمین مشهد یک موزه علمی است و بی شک به نمایش و ارائه مفاهیم علمی در حوزه علوم زمین می‌پردازد، اما بروز و ارائه شایسته این مفاهیم جز در قالب هنر امکانپذیر نیست.

به گفته خانم دکتر پرورش؛ هنر، زبان مشترک ما انسان‌ها است که امروز در قالب نقاشی و خوشنویسی به علم پیوند خورده است.

وی با بیان این‌که این برنامه از مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز جهانی موزه بوده، تصریح کرد: حضور هنرمندان برجسته استان و کشور در موزه، فرصت مغتنمی است تا از نقطه نظرات ارزنده ایشان در برنامه‌های توسعه‌ای پیش‌رو در موزه بهره‌مند شویم.

رئیس اداره موزه و مستندات علوم زمین مشهد افزود: ارج نهادن به هنرمندان در دنیای مدرن امروز، مساله مهمی است که می‌تواند مانع کم رنگ شدن پیوند‌های باارزش انسان با خود و دیگران شود و در تلطیف روحیه و ایجاد نشاط در جامعه مؤثر واقع شود. 

به گفته خانم پرورش، حضور هنرمندان نقاش با بوم‌های نقاشی که هر کدام در جایی از موزه مشغول طرح یکی از مجموعه‌ها و نمونه‌های موزه بودند، شور و شوق وصف‌ناپذیری را در موزه ایجاد کرده بود و مهم‌تر از همه حضور مردم در این رویداد و اشتیاق و اقبال ایشان به دیدار با هنرمندان از نکات حائز اهمیت در این مراسم بود.


منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور

عناوین برگزیده