تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۴۲۳۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد؛

قابلیت تولید ۷۰ میلیون تن سیمان در کشور وجود دارد

‌می‌متالز - با توجه به اینکه میزان مصرف داخلی ۶۵ میلیون تن در سال است، با پیش‌بینی تقاضای مصرف داخل کشور آمادگی لازم جهت تامین مصرف نیاز داخل را داریم تا به ۷۰ میلیون تن برسانیم.

به گزارش می‌متالز، «حمید فرمانی» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار کرد: در سال گذشته کمی بیش از ۷۱ میلیون تن سیمان و حدود ۷۶ میلیون تن کلینکر تولید شده است که ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش تولید داشتیم.

وی ادامه داد: در سال قبل میزان صادرات سیمان و کلینکر حدود ۱۴.۵ میلیون تن بود که نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۶ تا ۷ درصدی صادرات بودیم.

فرمانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که صنایع هرساله با آن رو‌به‌رو است، مشکل تامین برق در تابستان و قطعی‌های گاز در زمستان است، گفت: علی‌رغم اینکه صنعت سیمان در سال ۱۴۰۱ با چالش‌های مختلفی مواجه شد، اما با وجود محدویت‌های انرژی در سال ۱۴۰۲ شاهد وضعیت نسبتا خوبی بودیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد: البته با یکسری از چالش‌ها مواجه هستیم که مستلزم رایزنی با نهاد‌های دولتی اعم از اصلاح قیمت‌ها، تامین انرژی، تامین قطعات یدکی ساخت داخلی و عدم وابستگی به خارج از کشور هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف داخلی حدود ۶۵ میلیون تن است با پیش‌بینی تقاضای مصرف داخل کشور آمادگی لازم جهت تامین مصرف نیاز داخل را داریم که باید این رقم را ۷۰ میلیون تن برسانیم. البته تمامی این موارد مشروط به عدم قطعی برق و گاز در کشور است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در ۵ سال گذشته وضعیت صنعت سیمان مطلوب بوده است، گفت: در حال حاضر صنعت سیمان وضعیت مالی به نسبت خوبی دارد و برای سهامداران و سرمایه‌گذاران این صنعت حداقل تا ۱۰ سال آتی وضعیت خوبی را متصور هستیم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد