تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۴۲۳۴۶
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:

حمایت فولاد مبارکه منجر به پویایی فضای دانشگاه صنعتی اصفهان شد/ افزایش حجم قرارداد با صنایع تا ۱.۳ همت طی یک سال

‌می‌متالز - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات گفت: حمایت‌های شرکت فولاد مبارکه و اجرای برنامه‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان منجر به پویایی دانشگاه شده است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هشتمین جشنواره افتا اظهار کرد: در طول برگزاری این جشنواره طی یک سال مسابقات، کارگاه‌ها و نشست‌های متعددی برگزار شد و امروز مراسم اختتامیه، اهدای جوایز و قدردانی را داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان با تمرکز بر بحث پژوهش و فناوری فعالیت‌ها و دستاورد‌های خوبی را به ویژه طی ۲.۵ سال گذشته داشته است، تصریح کرد: این دانشگاه تاکنون ۴۰ هزار فارغ التحصیل نخبه داشته و امروز بالندگی‌اش در اوج قرار دارد و این امر به دلیل تغییر انتظارات جامعه و کشور نسبت به دانشگاه‌ها است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه جامعه طلب دانشگاه‌های نسل چهار را دارد، گفت: این دانشگاه‌ها بر اساس نیاز جامعه کار می‌کنند و پرورش نیرو دارند. رویکرد‌های جدید فناور، کاربردی و تقاضا محور هستند که همه این ویژگی‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: امروز هر چند تولید علم یک نیاز است، اما مهم‌تر از تولید، مصرف علم توسط دانشگاه‌ها است که از اهمیت بالایی برخودار است.

صفوی با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌ها باید به نیاز‌های مختلف در جامعه آشنا باشند و برای رفع آن بکوشند، ادامه داد: طی ۲.۵ سال گذشته حجم قرارداد‌های تحقیقاتی و صنعتی از ۸۵ میلیارد تومان در سال به ۱.۳ همت رسیده است که اتفاقی بسیار مبارک است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان در صدد خدمت به جامعه صنعتی کشور هستند، افزود: قرارداد‌های منعقد شده برای بالندگی دانشگاه و توسعه صنعت و ماندگاری نخبگان در کشور کمک قابل توجهی دارد؛ امروز با امیدوار کردن دانشجویان به آینده شخصی باعث ماندن آنها شده‌ایم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه پژوهشگاه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از ظرفیت، کار دارند و نیاز جامعه صنعتی را برطرف می‌سازند، ادامه داد: البته این امر عادی است چرا که اصفهان بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور است که بیشترین تعداد صنایع مادر و ملی را در خود جای داده و چنین فضا‌های دانشگاهی را نیاز دارد.

وی ضمن قدردانی از همکاری صنایعی مانند صنعت بزرگ و مادر فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: این همکاری و تعامل باعث پویایی دانشگاه شده است، حمایت چند ۱۰ میلیاردی از پایان نامه‌ها انجام شده و بخشی از همکاری این صنعت بزرگ با دانشگاه صنعتی در زمینه فناوری و نوآوری و بخشی نیز مربوط به جشنواره افتا بوده است.

صفوی اضافه کرد: شاید در دهه‌های گذشته صحبت از اینکه دانشگاه محلی برای استقرار دفاتر صنعتی باشد به ذهن نمی‌آمد و امروز فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی و دیگر دانشگاه‌های کشور مرکزی بزرگ و تأثیر گذار دارد و امروز هم صنعت به حل مشکلاتش رسیده و هم دانشجویان آینده شغلی تضمین شده دارند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده