تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۲۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۴۲۳۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

ساخت بزرگ‌ترین مخزن بتنی ذخیره آب در پروژه آهن اسفنجی بافق

‌می‌متالز - بزرگ‌ترین مخزن بتنی یکپارچه ذخیره آب شرکت سنگ آهن مرکزی در پروژه آهن اسفنجی بافق در حال ساخت است.

به گزارش می‌متالز، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت با بیان این مطلب گفت: مخزن آب پروژه آهن اسفنجی بافق، قابلیت ذخیره ۳۲ هزارمترمکعب آب را دارد.

وی افزود: این میزان حجم آب برای تولید کارخانه به مدت ۳ روز کافی است ضمن اینکه با تعبیه تجهیزات Air Cooler در سیستم آب این طرح، پیش‌بینی می‌شود این میزان حجم مخزن برای ۶ روز مصرف کارخانه جوابگو باشد. 

حمیدیان یکی از دلایل احداث این حجم مخزن را کاهش ریسک توقف تولید کارخانه در شرایط قطعی آب عنوان کرد و گفت: باتوجه به مسافت محل احداث طرح آهن اسفنجی از مجتمع شرکت سنگ آهن مرکزی، امکان ذخیره سازی بیشتر آب‌های بازیافتی و همچنین تامین آب مصرفی برخی از طرح‌های توسعه‌ای آتی از دلایل احداث این حجم از مخزن است.

وی با بیان اینکه رایج‌ترین کاربرد مخازن بتنی استفاده از آنها برای ذخیره و نگهداری از آب است افزود: از مزایای این مخازن مقاومت بالا نسبت به فشار، طول عمر بالا، مقرون به صرفه بودن، پایداری شیمیایی و فیزیکی و آلودگی پایین است.

گفتنی است این مخزن ۱۶۲ متر طول، ۴۳ متر عرض و ۵.۵ متر ارتفاع دارد که، برای تکمیل آن هزار و ۸۰ تن آرماتور و ۱۰ هزار و ۱۳۴ مترمکعب بتن نیاز است و پیش‌بینی می‌شود ساخت آن تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

ساخت بزرگ‌ترین مخزن بتنی ذخیره آب در پروژه آهن اسفنجی بافق

منبع: سنگ آهن مرکزی ایران-بافق

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده