تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۴۳۱۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نخستین ماه امسال

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

‌می‌متالز - آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در نخستین ماه از سال جاری نشان می‌دهد که میزان تولید نسبت به همین ماه در سال گذشته رشد ۱.۱ تا ۱۰.۴ درصدی داشته که بیشترین آن متعلق به آهن اسفنجی است.

به گزارش می‌متالز، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نخستین ماه از سال جاری، تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است؛ طی این مدت سه میلیون و ۸۰۷ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به سه میلیون و ۴۴۷ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر شش میلیون تن (شش میلیون و ۹۵ هزار تن) گندله سنگ‌ آهن تولید شده که حدود ۲۳۱ هزار تن بیش از میزان تولید آن در فروردین‌ماه سال گذشته معادل پنج میلیون و ۷۶۴ هزار تن است و رشد ۵.۷ درصدی را ثبت کرده است.

در مدت مذکور سال جاری شش میلیون و ۶۶ هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید شده که نسبت به پنج میلیون و ۸۳۱ هزار تن تولیدی در فروردین‌ماه سال گذشته، ۴ درصد بیشتر است.

در نخستین ماه سال، به ترتیب ۹۹۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و ۸۶۶ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که هر یک، دو درصد بیش از میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته است.

در فرودین‌ماه سال گذشته به ترتیب ۹۷۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی و یک میلیون و ۸۲۹ هزار تن محصولات فولادی تولید شده بود.

پس از اینها، تولید مقاطع تخت فولادی در این مقایسه آمار ۱.۹ درصدی رشد ثبت شده که از ۸۵۱ هزار تن به ۸۶۷ هزار تن رسیده است.

در نهایت تولید فولاد میانی کم‌ترین رشد تولید را داشته در حالی که در فروردین‌ماه سال گذشته، سه میلیون و ۱۳۲ هزار تن تولید شده بود، امسال ۳۴ هزار تن بر آن افزوده شده و با رشد یک درصدی به سه میلیون و ۱۶۶ هزار تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده