تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۲۳۸۲
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور

می متالز - سخنگوی صنعت برق گفت: با آغاز دوره گرما میزان مصرف برق کشور نسبت به هفته گذشته افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این مطلب، اظهار داشت: در راستای مصرف بهینه برق و اجرای برنامه‌های تشویق محور صنعت برق، پویش ویژه‌ای به نام «با انرژی» را از نیمه اردیبهشت ماه آغاز نموده که تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در قالب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام نیز با راهکار‌های مصرف درست برق به مردم آموزش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "مشترکان می‌توانند از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند"، گفت: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتوا‌های متنوعی برای آموزش راهکار‌های مصرف بهینه برق در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.

رجبی‌مشهدی مشارکت مردم در تامین برق پایدار از طریق آموزش و فرهنگسازی و بهره‌گیری فعالانه در طرح را از مهمترین اهداف پویش با انرژی عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود با اجرای پویش با انرژی، شاهد کاهش ١٥ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی باشیم که این کار با استفاده از راهکار‌های ارایه شده در وب اپلیکیشن Ba-energy.ir به راحتی قابل انجام است.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می‌دهند، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل توانیر از معرفی نخستین دور برندگان مشارکت کننده این پویش در تیرماه خبرداد و با بیان اینکه مشترکان می‌توانند از طریق نصب برنامه کاربردی با انرژی یا مراجعه به وب اپلیکیشن Ba-energy.ir و ثبت شناسه قبض برق خود، مشارکت در این پویش را آغاز کنند، تصریح کرد: تنها با چند راهکار ساده مانند قرار دادن درجه کولر روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولر آبی و یا عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف برق می‌توانند شانس خود را برای دریافت جایزه افزایش دهند.

رجبی‌مشهدی در خصوص نحوه نصب اپلیکیشن با انرژی نیز گفت: این برنامه کاربردی در آدرس اینترنتی ba-energy.ir قابل دسترسی و نصب است و امکاناتی مانند شبیه‌ساز مصرف، نحوه محاسبه تعرفه‌های برق، باشگاه مشتریان و. برای مشارکت کنندگان، در این برنامه قرار گرفته است که می‌تواند هموطنان را در اجرای برنامه‌های مصرف بهینه برق کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده