تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۴۲۴۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

قدردانی مدیرعامل فولاد مبارکه از تلاش کارکنان در تحقق رکورد‌های اخیر

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این شرکت، روز شنبه ۰۵ خردادماه ۱۴۰۳ از نواحی نورد سرد، نورد گرم، فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و آهن‌سازی بازدید به عمل آورد و ضمن دیدار چهره‌به‌چهره با کارکنان این نواحی، از تلاش بی‌وقفه آنان در راستای تحقق رکورد‌های تولید قدردانی کرد.

به گزارش می‌متالز، وی در ابتدای این بازدید، در جمع کارکنان ناحیه نورد سرد اظهار کرد: تحول در کیفیت محصولات فولادی تولیدی نشان‌دهنده اهمیت کسب استاندارد‌های بین‌المللی و استفاده از فناوری‌های پیشرفته است. با بهره‌گیری از روش‌های نوین تولید، مواد اولیه باکیفیت و استفاده از فرآیند‌های پیشرفته، قطعاً می‌توانیم محصولات فولادی باکیفیت تولید کنیم. این تحولات منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود و در نتیجه محصولاتی باکیفیت را با قیمت رقابتی به بازار‌های مختلف عرضه خواهیم کرد.

طیب‌نیا در دیدار با همکاران ناحیه نورد گرم نیز گفت: شما تلاشگران باید بدانید کاری که انجام می‌دهید چقدر باارزش و در اقتصاد کشور اثرگذار است. ناحیه نورد گرم یکی از بخش‌های حساس و کلیدی در فولاد مبارکه به حساب می‌آید و عملکرد آن تکمیل‌کننده زنجیره محصول صنایع در پایین‌دست و بالادست است.

وی با تأکید بر ضرورت تولید ورق گرم برای تأمین نیاز‌های داخل کشور افزود: میزان عرضه این محصول در بازار تأثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد. تعمیرات و توقف‌ها در ناحیه نورد گرم باید در کمترین زمان ممکن انجام شود؛ چراکه این ناحیه برای فولاد مبارکه بسیار حساس است. رکوردزنی تولید در ناحیه نورد گرم صرفاً یک رکورد نیست، بلکه به‌گونه‌ای است که آثار آن در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مشهود خواهد بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه بازدید خود، با حضور در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، در جریان آخرین وضعیت تولید در این ناحیه قرار گرفت و تأکید کرد: ماهیت کار فولادسازی با دیگر بخش‌ها متفاوت است. رکوردشکنی‌های تولید در ناحیه فولادسازی بسیار ارزشمند است؛ به‌ویژه اینکه رکورد‌های اخیر فراتر از ظرفیت واحد حاصل شده و با رکورد‌های قبل اختلاف قابل‌توجهی دارد. ازاین‌رو ما ارزش کار همه همکاران نواحی را درک و هرجا که بتوانیم از ایشان حمایت می‌کنیم.

وی در پایان با حضور در ناحیه آهن‌سازی این شرکت اذعان داشت: امیدواریم با اقدامات و پروژه‌های انجام‌شده در سال جاری بتوانیم محدودیت‌های انرژی را جبران کنیم و اجازه ندهیم خدشه‌ای به تولید وارد شود. ثبت رکورد‌های تولید در فولاد مبارکه منجر به امیدآفرینی در جامعه خواهد شد و بسیار ارزشمند است. رکورد‌های تولید بدون برنامه‌ریزی‌های مدون قبلی حاصل نمی‌شود و نیازمند چندین ماه تلاش بی‌وقفه است.

در جریان این بازدید، مدیران نواحی فولاد مبارکه نیز ضمن ارائه گزارش‌های جداگانه از وضعیت خطوط تولید تحت مدیریت خود چنین گفتند:

بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد:

طی ماه‌های اخیر در ناحیه نورد سرد، شرایط باثباتی را تجربه کردیم و توانستیم با انجام ریومپ در بخش‌های مختلف، رکورد‌های ارزشمندی به ثبت برسانیم. با توجه به افزایش درخواست خودروسازان برای خرید ورق‌های سخت از فولاد مبارکه، حساسیت کار در واحد اسیدشویی شماره ۲ نورد سرد افزایش پیدا کرده و ارتقای کیفیت محصولات نیز در اولویت این ناحیه قرار گرفته است. بدون شک تلاش کارکنان و حمایت‌های مدیریت ارشد، رمز رکوردشکنی‌های تولید در فولاد مبارکه بوده و هست.

علی حاجیان‌نژاد، مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه:

حمایت‌های همه‌جانبه مدیریت عالی شرکت باعث شد بتوانیم رکورد‌های خوبی طی ماه‌های اخیر در ناحیه نورد گرم ثبت کنیم. میزان تولید گرید‌های کیفی و ویژه در ناحیه نورد گرم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. تلاشگران این ناحیه طی ۲ ماه اخیر موفق به تولید ۱۸۰ هزار تن گرید ویژه جهت تولید لوله‌های انتقال آب و نفت و گاز شدند و در کنار آن به کیفیت محصول نیز اهمیت داده شد.

قاسم خوشدل‌پور، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه:

حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ارشد فولاد مبارکه از ناحیه فولادسازی و اقدامات و پروژه‌های توسعه‌ای منجر به افزایش ظرفیت تولید در این ناحیه شده است. ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری فولاد مبارکه همواره کوشیده است اهداف شرکت را محقق کند تا بتواند نیاز‌های دیگر واحد‌ها را با همدلی و تعامل لازم و تاآنجاکه می‌تواند برطرف کند و ادامه‌دهنده نهضت تولید حداکثری و باکیفیت باشد.

داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه:

رکورد‌های تولید در این ناحیه نتیجه تلاش بی‌وقفه کارکنان، انجام فرآیند‌های بهبود و حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ارشد سازمان است. ناحیه آهن‌سازی طی ۲ ماه نخست سال جاری حدود ۱۸۵ هزار تن بیش از برنامه تولید کرده که رکورد قابل‌توجهی است. درصدد هستیم که طی ۹ ماه باقیمانده از سال جاری، حداکثر ظرفیت تولید قابل بهره‌برداری را به کار گیریم و این امر نیازمند برنامه‌ریزی در شات‌دان‌ها خواهد بود.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده