تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۴۲۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پذیرش یکی از شرکت‌های نانویی حوزه رنگ در فرابورس

‌می‌متالز - یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی و صنعتی در حوزه رنگ با عرضه ۱۵ درصد از سهام خود در بورس اوراق بهادار تهران، اقدام به توسعه و جذب سرمایه از طریق بورس کرد.

به گزارش می‌متالز، در اردیبهشت سال جاری، تعداد ۱۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام یکی از شرکت‌های صنعتی حوزه رنگ در بورس اوراق بهادار تهران با قیمت ۷۷۵۶ ریال عرضه و با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شد.

این شرکت در زمینه تولید انواع رنگ، پوشش‌ها، رزین‌ها و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند، ضمن آنکه محصولات نانویی دارای تاییدیه نانومقیاس این شرکت شامل پوشش زیربدنه خودرو، درزگیر بدنه خودرو و رنگ رویه پلی‌اورتان ضداسکایدرول (رنگ بدنه هواپیما) می‌شود.

این شرکت بزرگ‌ترین شرکت بورسی تولیدکننده انواع رنگ است که در آخرین سال مالی خود، بیشترین میزان تولید و فروش انواع رنگ را داشته است. عرضه سهام آن در بورس، منجر به افزایش نقدینگی و سهم بازار خواهد شد.

از جمله خواص رنگ‌های رویه ضداسکایدرول بهبود یافته توسط مواد نانویی این شرکت، رئولوژی خوب و مقاومت به شره است که مطابق با استاندارد‌های نظامی و مسافربری قابل استفاده است. همچنین این رنگ‌ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی مختلف، روغن‌های اسکایدرول هواپیما و پنوماتیک هلیکوپتر، سوخت‌های حمل‌ونقل هوایی و محیط‌هایی که باعث ایجاد خوردگی می‌شوند، دارند. از دیگر خواص این رنگ‌ها مقاومت به تنش دمایی است.

به نقل از ستاد نانو، شرکت‌های هوایی از رنگ‌های تولید شده در این شرکت استفاده می‌کنند. این شرکت علاوه برتامین رنگ صنعت هوایی، در بخش‌هایی نظیر خودروسازی، لوازم‌ خانگی و صنعت فولاد نیز فعالیت داشته و رنگ‌های موردنیاز این صنایع را نیز تامین می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده