تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۴۲۴۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش فعالیت کوره‌های بلند چین در پی انفجار‌های جزئی

‌می‌متالز - میزان بهره‌برداری از کوره‌های بلند تولیدکنندگان فولاد چین از ۱۷ تا ۲۳ می ۲۰۲۴ کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از کوره‌های بلند در کارخانه‌های چینی هفته گذشته طی انفجار‌های جزئی آسیب دیدند و فولادسازان برخلاف میل باطنی بعضی از خطوط تولید خود را جهت تعمیرات تعطیل کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، میزان بهره‌برداری از ظرفیت کوره‌های بلند تولیدکنندگان فولاد چین پس از یک دوره افزایشی در اواسط ماه می، هفته گذشته کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه قیمت محصولات فولادی در چین در آخرین روز‌های می ۲۰۲۴ افزایش جزئی را تجربه کرد ولی فولادسازان این کشور ناچار به کاهش تولید شده‌اند. بر این اساس نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره‌های بلند (BF) در میان ۲۴۷ کارخانه فولاد چین طی ۱۷ تا ۲۳ می ۲۰۲۴ حدود ۰.۰۳ درصد افت داشت و حدود ۸۸.۵۴ درصد بود. همچنین طبق آمار منتشر شده از میزان تولید محصولات فولادی در چین، تولید روزانه فلز داغ در میان این ۲۴۷ فولادساز چین با افت ۰.۱ درصدی به ۲.۳۷ میلیون تن در روز رسید. در جست‌وجوی علت این موضوع مشخص شد تعدادی از کوره‌های بلند در کارخانه‌های چین هفته گذشته طی انفجار‌های جزئی آسیب دیدند و فولادسازان برخلاف میل باطنی بعضی از خطوط تولید خود را جهت تعمیر کوره‌ها تعطیل کرده‌اند. طبق نظرسنجی‌های انجام شده با فولادسازان این کشور، حدود ۵۴ درصد از ۲۴۷ کارخانه کوره بلند از فروش محصولات فولادی خود در روز‌های اخیر سود بدست آورده‌اند، به طوری که میزان سود نهایی آن از فروش محصولات فولادی در بازار داخلی چین دو درصد نسبت به اواسط ماه می‌بیشتر بوده است. در مقابل از کارافتادن تعدادی از کوره‌های بلند کارخانه‌ها در پروسه تولید فولاد در این کشور اختلال ایجاد کرد. البته فولادسازان چینی در تلاش‌اند کوره‌های آسیب‌دیده هرچه زودتر تعمیر گردد و تولید با توان ظرفیت صورت گیرد.

تقاضا برای سنگ آهن در چین بالا رفت

فولادسازان چینی در پی افزایش جزئی قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی و بهبود نسبی تقاضا، تولید خود را بالا بردند و به دنبال این موضوع تقاضا برای خرید مواد اولیه به ویژه سنگ آهن در چین روند صعودی پیدا کرد. اکنون تولیدکنندگان درصدد تهیه مواد اولیه هستند تا میزان تولید خود را در ماه ژوئن نیز ثابت نگه دارند. جدیدترین آمار منتشر شده از موجودی سنگ آهن ۲۴۷ کارخانه کوره بلند چین نشان می‌دهد موجودی کارخانه‌ها برخلاف دو هفته ابتدایی ماه می‌بالا رفته است و با ۶۷۰۷۰۰ تن یا ۰.۷ درصد افزایش در هفته پبه ۹۳.۴ میلیون تن تا ۲۳ می‌رسید. همچنین مصرف روزانه سنگ آهن وارداتی در بین ۲۴۷ فولادساز طی ۱۷ تا ۲۳ می‌با افزایش ۲۱۰۰ تن در روز معادل ۰.۱ درصدی در هفته به ۲.۸۹ میلیون تن رسید و به گفته فولادسازان چینی این حجم از ذخایر برای ۳۲.۳ روز با توجه به حجم مصرف فعلی جوابگو خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده