تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۴۲۴۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید وزیر کشور از پروژه پیشران شرکت صنایع فولاد کردستان

‌می‌متالز - وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم از اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا به صورت ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، احمد وحیدی ظهر روز شنبه ۱۲ خردادماه در بازدید از مجتمع فولاد بیجار، خواستار تسریع در اتمام این پروژه شد و اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای این طرح زنجیره‌ای از فولاد در سقز، دیواندره، بیجار و قروه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این زنجیره فولاد ۶۵ همت سرمایه‌گذاری تعریف شده است، گفت: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، پروژه فولادسازی کردستان تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، بنابراین انتظار می‌رود که با تلاش جهادی هر چه سریع‌تر این طرح در زمان خود مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر کشور افزود: پروژه‌های شرکت صنایع فولاد کردستان شامل ساخت کارخانه آهن اسفنجی در شهرستان بیجار با ظرفیت تولید ۱.۶ میلیون تن در سال به روش احیاء مستقیم و نیز ساخت کارخانه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی به روش CSP با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن در سال در شهرستان قروه است که علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار در استان، سهم بزرگی در توسعه و شکوفایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با اکتشاف معادن سنگ آهنی که در این مجموعه انجام می‌شود صنعت خوبی را در استان شکل می‌گیرد، عنوان کرد: منابع لازم برای این طرح پیش‌بینی شده که بخشی از آن از سوی ایمیدرو و بخشی نیز از طریق بخش خصوصی سرمایه تأمین می‌شود.

وحیدی با ذکر اینکه این پروژه برای کردستان آورده خوبی در برخواهد داشت، تصریح کرد: دولت سیزدهم از اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در سراسر کشور به ویژه این دیار به صورت ویژه حمایت می‌کند.

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه پرداخت و اظهار کرد: شرکت صنایع فولاد کردستان با سهم ۴۴ درصدی سازمان ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران و مجموع ۵۶ درصد سهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با دو زیرمجموعه آن یعنی شرکت‌های فولاد صبانور و تجلی توسعه معادن و فلزات اجراکننده دو پروژه از ۴۸ پروژه مهم پیشران اقتصادی کشور است.

وی افزود: شرکت صنایع فولاد کردستان احداث پروژه کارخانه مگامدول آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی با فناوری پرد را در شهرستان بیجار و پروژه احداث کارخانه فولادسازی و ورق گرم فولادی پیوسته در شهرستان قروه که جزء ۴۸ طرح پیشران اقتصادی محسوب می‌شود در دست اجرا دارد.

بازدید وزیر کشور از پروژه پیشران شرکت صنایع فولاد کردستان

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده