تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۴۲۵۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بخوانیم از رشد ۱۹ درصدی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات؛

"ومعادن" و نقش کلیدی در تامین سنگ‌ آهن و فولاد کشور

‌می‌متالز - سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده نقش مؤثر و به سزای را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌ها موجود در صنعت سنگ‌ آهن و فولاد را ایفا کرده است. این شرکت همچنین در این ماه با ثبت بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی ۱۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومانی خود، رشد ۱۹ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رقم‌زده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌ها صنایع معدن و فلزی، اقدام به انتشار گزارش عملکرد ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری در سامانه کدال کرده است.

"ومعادن" در این ماه با ثبت بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی ۱۸ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومانی خود، رشد ۱۹ درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رقم‌زده است.


سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه‌گذاری نزد ۱۸ شرکت بورسی به بهای تمام‌شده یادشده نقش مؤثر و به سزای را در سرمایه‌گذاری بخش‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت شرکت‌ها موجود در صنعت سنگ‌ آهن و فولاد را ایفا کرده است. 

بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی "ومعادن" مربوط به «سنگ‌ آهن گل‌گهر» به بهای تمام‌شده ۵ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان و درصد مالکیت ۲۲.۸ درصدی، در صدر این لیست جای گرفته است. 

علاوه بر در اختیار داشتن سهم عمده «شرکت سنگ‌ آهن گل‌گهر»، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با تصاحب درصد مالکیت ۱۷.۴۱ درصدی «شرکت معدنی و صنعتی چادرملو»؛ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور، ظرفیت بالایی در سود آوری و همچنین نقش مؤثری به لحاظ مدیریتی و تأمین منابع مالی لازم برای شرکت‌های زیرمجموعه خود را دارد. 


ترکیب سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" بر اساس تصویر فوق است که نشان از توجه این شرکت بر سرمایه‌گذاری‌های خود نزد شرکت‌های پذیرفته‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار داشته و سهمی ۵۹ درصدی را بر این بخش اختصاص داده است. 

هرچند سرمایه گذاری‌های غیربورسی "ومعادن" در شرکت‌های غیربورسی به بهای تمام‌شده ۱۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومانی، نزد ۳۹ شرکت سهمی ۴۱ درصدی را از کیک سرمایه‌گذاری آن را شامل شده است. 

سرمایه‌گذاری "ومعادن" به بهای تمام‌شده ۳ هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان نزد شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه (معدنی دفینه ثمین پویا)، با تصاحب درصد مالکیت ۱۰۰ درصدی، بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی این شرکت دارد. 

همچنین گفتنی است بهای تمام‌شده جمع سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، به بهای تمام‌شده ۳۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان، حدود ۲۰ درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته محقق ساخته است. 

تمامی این موارد سهم "ومعادن" را در تأمین سنگ‌آهن و فولاد کشور و همچنین حوزه‌های تولیدی، بازرگانی، خدمات دهنده فولادی؛ را مرتبه اعلائی ارتقا داده است.


منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده