تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۲۵۰۰
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل فولاد مبارکه در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت فتوت‌خانه غدیر؛

ورزش پهلوانی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است که به اندازه کافی از آن استفاده نشده است/ مدیریت به سبک جوانمردان

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ورزش پهلوانی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است که متأسفانه به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نشده است؛ لذا فولاد مبارکه با نگاه به این ظرفیت فرهنگی و همچنین ارزش‌های اخلاقی مانند جوانمردی، خضوع، احترام به پیشکسوتان و کمک به تهیدستان که در این ورزش وجود دارد؛ روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. چه بسا شاید بتوان از این ظرفیت‌ها در مدیریت کشور استفاده کرد که مدیریت به سبک جوانمردان اکنون خلاء امروز مدیریت کشور است.

به گزارش می‌متالز، آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت فتوت‌خانه غدیر به همت شرکت فولاد مبارکه با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطن‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مدیر حوزه هنری، سرپرست اداره ورزش و جوانان و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری و مدیران و مسئولین ورزشی استان در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد. همچنین امروز بزرگ‌ترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و مقاومت کشور در اصفهان با ۲۴ هزار جلد کتاب در موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در این آئین در پاسخ به چرایی همکاری شرکت فولاد مبارکه در احداث این فتوت‌خانه یا ذکرخانه گفت: مشاهده سرگذشت مدیریت کشور‌های موفق در عرصه‌های صنعتی و اداری، نشان می‌دهد که آنها از ظرفیت‌های فرهنگی خود در مسیر موفقیت به خوبی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌های فرهنگی، ورزش‌های سنتی این کشورهاست که برای نمونه ژاپنی‌ها از فرهنگ سامورایی در شرکت‌هایی مانند تویوتا و سایر شرکت‌های خود استفاده کرده‌اند و وفاداری به کار و کارخانه را با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نهادینه کرده‌اند.

طیب‌نیا با اشاره به مثال دیگری عنوان کرد: کشور ایتالیا با استفاده از فرهنگ گلادیاتور‌ها در کارخانه‌هایی مانند فراری و فیات، بحث مقاومت و رقابت شدید را ترویج داده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: ما در کشورمان ظرفیت‌های فرهنگی بسیار غنی داریم که اگر در عرصه صنعت، کار و تولید به کار گرفته شود تحول بی‌نظری رخ می‌دهد. از جمله این موارد فرهنگ ایثار و شهادت است که بار‌ها در کلام مقام معظم رهبری هم تاکید شده است که اگر این فرهنگ ایثار و شهادت در میدان عمل و کار و تولید به کار گرفته شود و با الگوگیری از خط‌شکنی‌ها در این عرصه‌ها ورود پیدا کند، اتفاقات بزرگی در کشور رخ می‌دهد و توفیقات و موفقیت‌هایی که در دفاع مقدس وجود داشت را در این عرصه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: در عرصه ورزش نیز این موضوع مطرح است به گونه‌ای که طی این سال‌ها به ورزش قهرمانی اهمیت داده شده، اما ورزش پهلوانی یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی است که متأسفانه به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نشده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه با نگاه به ظرفیت فرهنگی موجود در ورزش باستانی و زروخانه‌ای و همچنین ارزش‌های اخلاقی مانند جوانمردی، خضوع، احترام به پیشکسوتان و کمک به تهیدستان، سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: در کنار حمایت‌هایی که از ورزش‌های همگانی و قهرمانی صورت می‌گیرد، در این حوزه هم سرمایه‌گذاری شده و چه بسا بتوان از این ظرفیت‌ها نیز در مدیریت کشور استفاده کرد که مدیریت به سبک جوانمردان اکنون خلاء امروز مدیریت کشور است.

وی ادامه داد: به همین خاطر در فولاد مبارکه به دنبال این موضوع بودیم که با نگاه جدید و خلاقانه در جهت جذب جوانان اقداماتی انجام دهیم، همانطور که مشاهده می‌شود سایر کشور‌ها فرهنگ خود را با سرمایه‌گذاری بر روی ورزش‌ها و صدور آنها به اقصی نقاط جهان انجام می‌دهند.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: از این رو ورزش زورخانه‌ای را هدف‌گذاری کردیم و سال گذشته باشگاه سپاهان توانست رتبه اول را با توجه به اینکه سال اولی بود که ورود کرده، به دست آورد و نیاز بود که مکان‌هایی را بدین منظور تجهیز کنیم و به دنبال مکان مناسب برای این موضوع بودیم.

وی افزود: خوشبختانه همکاران و بزرگواران در موزه دفاع مقدس از این موضوع استقبال کردند و آن را به فال نیک می‌گیرم که با توجه به وجود گزینه‌های مختلف، در حقیقت فرهنگ جوانمردی در کنار فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد که یک اتفاقی بسیار ارزشمندی است و به ترویج ورزش و رونق این مکان کمک می‌کند.

طیب‌نیا با بیان اینکه امیدواریم با یک طراحی مناسب و جذاب جهت اقشار مختلف این امر صورت گیرد، گفت: شهر اصفهان با توجه به اینکه یک شهر توریستی است از این ظرفیت برای رونق گردشگری و ترویج ورزش زورخانه‌ای در این محل بهره‌مند خواهیم شد.

وی در خصوص میزان اعتبار احداث این فتوت‌خانه، گفت: در فاز اول حدود ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و امیدواریم با همین میزان سرمایه این فتوت‌خانه تکمیل شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: حدود ۲ سال زمان مناسبی است که این مجموعه تکمیل شود و در تلاش هستیم که این امر تسریع شود، اما به دلیل اینکه این مجموعه یک بنای خاصی است، طبیعتاً برای ساخت آن حدود ۲ سال زمان نیاز دارد.

شایان ذکر است که شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود و به منظور گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی و ورزش باستانی به عنوان فعالیتی فرهنگی و ورزشی منطبق بر ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و با رعایت استاندارد‌های نوین فنی و ورزشی، ساخت این مجموعه فرهنگی و ورزشی را برعهده گرفته است. این فتوت‌خانه در زمینی به مساحت ۱ هزار متر با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در محل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اصفهان ساخته خواهد شد.

در این مجموعه علاوه بر فضای لازم و استاندارد ورزش باستانی، رختکن، خدمات لازم نمایشگاه و گالری و محل آموزش و معرفی این ورزش با استفاده از نماد‌های سنتی استان اصفهان وجود دارد و این ورزش با امکان تماشای فعالیت‌های ورزشی از طریق سکوی تماشاگران آقا و بانو در دو طبقه با ظرفیت‌های لازم پیش بینی شده است.

این مجموعه با ارائه برنامه‌های ترویجی، آموزشی، نمایشی و ورزشی بستر کاملی برای تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان و محل معرفی جامعی برای مهمانان رسمی خارجی خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده