تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۴۰۹۴
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل فولاد مبارکه در اختتامیه نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه‌ای:

ورزش زورخانه‌ای ورزش اخلاق، جوانمردی و تواضع است/ نیاز به منش پهلوانی در کشور

‌می‌متالز - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اختتامیه نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه‌ای گفت: هر ورزشی علاوه بر اثراتی که بر جسم دارد، اثراتی هم بر روح و روان انسان می‌تواند داشته باشد. ورزش زورخانه‌ای اثرات مثبتی بر روح و روان انسان دارد و ورزش اخلاق، جوانمردی، احترام به بزرگ‌تر‌ها و تواضع است.

به گزارش می‌متالز، نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه‌ای به مدت ۲ روز در تاریخ ۳۱ خرداد و یکم تیر در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با حضور محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی و محمدتقی نقدعلی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار شد، عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی به مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه پیشنهاد و با اهدای هدایایی از حمایت‌های این شرکت از این ورزش باستانی تقدیر شد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه اختتامیه این رقابت‌ها اظهار داشت: کشور‌های دیگر از ارزش‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی خود استفاده کردند تا به این شکل فرهنگ کشور خود را ارتقا دهند و هم بتوانند آن را صادر کنند، ما کمتر از این پیشینه فرهنگی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: هر ورزشی علاوه بر اثراتی که بر جسم دارد، اثراتی هم بر روح و روان انسان می‌تواند داشته باشد. ورزش زورخانه‌ای اثرات مثبتی بر روح و روان انسان دارد و ورزش اخلاق، جوانمردی، احترام به بزرگ‌تر‌ها و تواضع است.

طیب‌نیا تصریح کرد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، باشگاه متفاوتی است و در فصلی که گذشت تیم زورخانه‌ای را در این باشگاه تشکیل دادیم و پای این کار ایستادیم، چون می‌دانیم که اعتبار این ورزش فقط جنبه ورزشی آن نیست؛ ما به این ورزش و به این منش پهلوانی در کشور نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه بنا بر مسوولیت‌های اجتماعی که دارد در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند و برای برگزاری این مسابقات نیز حمایت‌های لازم انجام شد تا این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

شایان ذکر است نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه‌ای با قهرمانی تیم ملی ایران در بخش تیمی این رقابت‌ها پایان یافت. در این رقابت‌ها که به میزبانی اصفهان و مشارکت فولاد مبارکه برگزار شد، تیم ورزش زورخانه‌ای کشورمان با ۲۵۷ امتیاز قهرمان شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده