تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۲۵۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت عنوان کرد:

هشدار وضعیت نارنجی ماشین‌آلات معدنی/ فعالیت ۱۵ هزار دستگاه بالای ۲۰ سال در کشور/ واردات ۱۸۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲میزان رشد تولیدات داخلی ماشین‌آلات معدنی ۱۸ درصد بوده و مجوز واردات ۱۸۰۰ دستگاه نیز صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حمیدی، مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی و تولیدات ماشین‌آلات معدنی در کشور گفت: از برنامه‌های مدنظر وزارت صمت بحث نوسازی و‌ تامین ماشین‌آلات معدنی است و در سال ۱۴۰۳ با حمایت تولید داخل و بحث واردات سعی شده است کمبود و کسری ماشین‌آلات را بتوانیم جبران کنیم تا به همین واسطه میزان رشد تولید را در مواد معدنی افزایش دهیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های راهبردی وزارت صمت، موضوع فرسودگی ماشین‌آلات کشور بوده است و این موضوع عارضه‌یابی و با بررسی‌های انجام شده ماشین‌آلات با توجه به عمر تولید جداسازی و به چند دسته ۰ تا ۵ سال و ۵ تا ۱۰ سال و ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ و بالای ۲۰ سال تقسیم‌بندی شدند.

حمیدی در ادامه با تاکید بر اینکه ماشین‌آلاتی با عمر بالای ۲۰ سال در کشور وجود دارد، تصرح کرد: تعداد این ماشین‌آلات به بیش از ۱۵ هزار دستگاه می‌رسد و در همین رابطه برنامه جامع و درستی وجود دارد تا بتوانیم بحث نوسازی ماشین‌آلات را در دستور کار قرار دهیم و از طریق واردات و تولیدات داخل طی چند سال با برنامه‌ریزی نوسازی صورت پذیرد.

وی در پایان گفت: بر همین اساس میزان رشد تولیدات ماشین‌آلات داخلی حدود ۱۸ درصد در سال ۱۴۰۲ بوده است که با توجه به بحث واردات این رشد چشمگیر بوده است و نیاز‌ها و بحث حمایت از تولید باعث این رشد شده است همچنین تعداد مجوز‌هایی که در سال ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ برای واردات ماشین‌آلات صادر شده غیر قابل توصیف است و حدود ۱۸۰۰ عدد دستگاه در سال ۱۴۰۲ مجوز واردات صادر شده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده