تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۴۲۴۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

عمر بالای ماشین‌آلات از معضلات حوزه معدنی کشور است

‌می‌متالز - معاون معدن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عمر بالا و استهلاک ماشین‌آلات معدنی از معضلات این حوزه است که باید ماشین‌آلات متناسب با ظرفیت معادن بروزرسانی و نو شود.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی‌پور، ۱۲ خرداد ماه در نشست تخصصی با فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، افزود: در دنیا ماشین‌آلات حوزه معدنی پس از ۵ سال کنار گذاشته می‌شوند، اما قیمت بالای این ماشین‌آلات چنین اقدامی را در ایران با محدودیت مواجه کرده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیارد دلار سوخت برای معادن تامین می‌شود و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز حقوق دولتی معادن است. 

محتشمی‌پور با اشاره به تعداد زیاد معادن غیرفعال در کشور نیز افزود: سیاست صمت این است که در صدور سند‌های فنی و مالی معدنی سختگیری داشته باشد. 

معاون وزیر صمت با اشاره به محدویت‌های منابع طبیعی در حوزه معادن نیز اظهار کرد: این موضوع در قالب کارگروه‌هایی پیگیری می‌شود. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص معادن فاقد مسوول فنی سخت‌گیری و موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد. 

در این نشست، فعالان حوزه معدنی مشکلات و مسائل معدنی استان را مطرح کردند. 

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد