تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۴۲۵۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود دوره‌ای اوراق با درآمد ثابت؛ جذاب برای سهامداران

‌می‌متالز - مدیر بانکداری سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: سود دوره‌ای ۲۶ درصد دارد. انتشار آن نیز با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی تامین سرمایه لوتوس پارسیان و خدمات سرمایه‌ای کاریزما صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، مریم مهدوی، مدیر بانکداری سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، درخصوص جزئیات تامین مالی اظهار کرد: تامین مالی شرکت ایران تایر از طریق اوراق مرابحه انجام شد. اوراق مرابحه جهت خرید تجهیزات و احداث طرح‌های جدید برای یک شرکت است که به عنوان طرح توسعه به کار می‌رود. این اوراق از ۶ تا ۸ خردادماه پذیره نویسی شد. به کمک شرکت خدمات سرمایه‌ای کاریزما و لوتوس پارسیان پذیره‌نویسی آن در روز اول انجام شد.

وی درخصوص دستاورد این پذیره نویسی برای تامین سرمایه لوتوس پارسیان افزود: وظیفه اصلی شرکت‌های تامین سرمایه مشارکت در پذیره‌نویسی اوراق بدهی است. ما برای تامین مالی شرکت‌ها از طریق ابزار‌های بدهی اقدام می‌کنیم. این اوراق، اوراقی است که بر مبنای رتبه اعتباری منتشر شده و بدون ضامن بانکی است و بر مبنای اعتبار شرکت، کار پیش می‌رود. اوراق ۴ ساله است و به شرکت این فرصت داده می‌شود که اصل مبلغ را در سررسید پرداخت کنند و طرح را به سرانجام برسانند.

مهدوی ادامه داد: سود دوره‌ای ۲۶ درصد دارد. انتشار آن نیز با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تامین سرمایه لوتوس پارسیان و خدمات سرمایه‌ای کاریزما صورت گرفته است. 

مدیر بانکداری سرمایه‌گذاری "لوتوس" گفت: جذابیت این تامین مالی برای سهامداران بیان کرد: اوراق با درآمد ثابت، چون درآمد ثابتی برای سرمایه گذاران خرد فراهم می‌کند، سود ۲۶ درصد سه ماه یکبار خود منجر به پذیره‌نویسی اوراق می‌شود. از طرفی تامین سرمایه‌ها به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان اوراق می‌توانند از طریق صندوق‌های تحت مدیریت‌شان اوراق را خریداری می‌کنند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد