تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۲۵۵۰
سرویس خبر : انرژی
با نصب دو دستگاه ترانسفورماتور غول پیکر؛

پازل تامین برق سرمایه‌گذاران لامرد، تکمیل شد

‌می‌متالز - پازل تأمین برق سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با ورود و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور فوق توزیع به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تکمیل شد.

به گزارش می‌متالز، با هماهنگی با شرکت برق منطقه‌ای فارس دو دستگاه ترانسفورماتور به قدرت ۵۰۰۰۰ کیلو ولت آمپر به ظرفیت تامین برق این منطقه ویژه افزوده شد.

با برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری صورت گرفته و به منظور افزایش ظرفیت تامین برق پایدار برای صنایع پایین‌دستی آلومینیوم و دیگر صنایع جدید، پروژه احداث پست برق ۱۳۲/۲۰ کیلوولت تعریف شد که هم اکنون با ورود و نصب این دو دستگاه ترانسفورماتور به پیشرفت ۹۰ درصدی نزدیک شده است.

برای ساخت و تامین این دو دستگاه ترانسفورماتور نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

با توجه به حساسیت ترانس‌ها؛ با این حجم و ابعاد و قدرت نامی؛ عملیات جای‌گذاری این تجهیزات از طریق جک‌های هیدرولیکی و تراورس صورت گرفت. قابل ذکر است به دلیل امکان آسیب رسیدن به active part (سیم پیچ‌ها و هسته) از جرثقیل‌های غول پیکر استفاده نمی‌شود.

در همین راستا و با توجه به حساسیت موضوع، عملیات نصب هر یک از ترانسفورماتور‌ها ۴۸ ساعت به طول انجامید و پس از ۴ روز هر دو ترانسفورماتور این ایستگاه؛ که در مقیاس پست‌های فوق توزیع از بزرگ‌ترین ترانسفورماتور‌های رایج هستند در محل خود استقرار یافتند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده