تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۴۲۶۲۴
سرویس خبر : انرژی

بزرگ‌ترین نیروگاه کشور آماده تولید انرژی برای پیک تابستان

‌می‌متالز - یک مقام مسوول گفت: با اتمام برنامه تعمیرات و آماده‌سازی واحد‌های نیروگاه سیکل‌ترکیبی (دماوند) تمامی واحد‌های بزرگ‌ترین نیروگاه کشور با حداکثر توان آماده تولید انرژی پایدار پیک تابستان است.

به گزارش می‌متالز به نقل از شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، «جمال آریایی» اظهار کرد: با اتمام برنامه تعمیرات و آماده‌سازی واحد‌های نیروگاه سیکل‌ترکیبی (دماوند) تمامی واحد‌های بزرگ‌ترین نیروگاه کشور با حداکثر توان آماده تولید انرژی پایدار پیک تابستان است. در راستای حفظ آمادگی حداکثری و پایداری تولید در فصل پر مصرف سال، دو واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی شهدای پاکدشت به مدار تولید بازگشته و به شبکه سراسری برق کشور متصل شدند.

آریایی گفت: واحد گازی G ۱۲ به دلیل آسیب ترانس اصلی از مدار خارج شده بود که با تأمین یک ترانس جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این واحد به مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق دماوند ادامه داد: همچنین واحد گازی G ۱۹ نیز مطابق با برنامه‌ریزی‌ها تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار گرفت و با موفقیت به شبکه سراسری متصل گردید.

آریایی با تاکید بر اینکه تعمیرات اساسی بویلر متناظر این واحد به صورت همزمان انجام و در حال حاضر تمامی واحد‌های این نیروگاه در مدار تولید قرار دارند، اضافه کرد: نیروگاه سیکل‌ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه برق کشور با ظرفیت نامی دو هزار و ۸۶۸ مگاوات دارای ۱۲ واحد گازی و ۶ واحد بخار است که نقش بسزایی را در تأمین برق مصرفی کشور به عهده دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده