تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۲۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تعداد بانک‌های ارائه‌دهنده خدمت چک الکترونیکی چه اهمیتی دارد؟

‌می‌متالز - کارشناس اقتصادی گفت: افزایش سرعت اضافه شدن تعداد بانک‌های ارائه دهنده خدمت چک الکترونیک با توجه به مزیت‌های این ابزار به نوعی یک الزام است.

به گزارش می‌متالز، سیاوش غیبی‌پور کارشناس اقتصادی گفت: بنابر اعلام بانک مرکزی تاکنون ۱۲ بانک خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند و چندین بانک دیگر هم مطرح شده که در حال انجام تست‌های لازم جهت ارائه خدمت چک الکترونیکی هستند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: چک الکترونیکی دارای مزایای مختلفی است این که مزایا سبب می‌شود این ابزار پرداختی از اهمیت دوچندان برخوردار شود از جمله مزایای چک الکترونیکی صرفه جویی در زمان و هزینه‌هاست چرا که دیگر افراد نیازی به مراجعه حضوری در این راستا نخواهند داشت.

او افزود: حذف امکان دخل و تصرف، حذف امکان سرقت و سوء استفاده، و از بین رفتن احتمال آسیب دیدگی و مفقودی از حمله دیگر مزایای چک الکترونیکی محسوب می‌شود؛ چک الکترونیکی که بنابر قانون باید طی سه سال آینده جای چک‌های کاغذی را بگیرد.

این کارشناس اقتصادی همچنین بیان کرد: باتوجه به مزایای مطرح شده و تاکیدات قانونی در رابطه با گستردگی چک الکترونیکی بنابر این لازم است این خدمت هر چه سریع‌تر در تمام بانک‌ها ارائه شود تا ضمن تکمیل این زنجیره مشتریان نیز از این خدمت بهره کامل را ببرند در کل بر اساس موارد مطرح شده است که می‌گویم افزایش سرعت اضافه شدن تعداد بانک‌های ارائه دهنده خدمت چک الکترونیک با توجه به مزیت‌های این ابزار به نوعی یک الزام است که باید بانک‌ها آن را به جد پیگیری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده