تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۴۲۸۴۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه فروسیلیس بازدید کرد

‌می‌متالز - عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر به شهرستان بروجرد از کارخانه فروسیلیس و داروسازی اکسیر بروجرد بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت سه هکتار در سال ۱۳۹۹ آغاز شده است، افزود: با احداث این کارخانه حدود ۳۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و حدود ۲۰۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم در شهرستان بروجرد ایجاد خواهد شد.

محمد اصل مرزی اضافه کرد: با توجه به نیاز صنعت فولاد کشور به مواد فروسیلیس و همچنین اینکه در درون کشور هنوز در این حوزه به خودکفایی نرسیده‌ایم، این صنعت یکی از پروژه‌های آینده‌دار و پر بازده در شهرستان خواهد بود.

وی بیان کرد: کارخانه فروسیلیس منگنز با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه با تولید ۱۲ هزار تن در سال نقش مهمی در تامین نیاز کشور دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: اعتبار این طرح توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین شده و فروسیلیس در صنایع فولادسازی به‌عنوان عامل اکسیژن‌زا از مذاب فولاد و در ریخته‌گری چدن‌های خاکستری به‌عنوان عامل جوانه‌زا (برای تشکیل گرافیت) کاربرد دارد.

اصل مرزی بیان کرد: بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فروسیلیس کارخانه‌های فولاد هستند و سایر ریخته‌گری‌ها و کارخانه‌های تراکتورسازی نیز مصرف‌کننده این ماده است.

داروسازی اکسیر لرستان جزو پنج شرکت داروسازی بزرگ کشور و یکی از ظرفیت‌های توسعه‌ای خوب استان لرستان است.

کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت ۳۶ هکتار با زیر بنای معادل ۷۰ هزار متر مربع در شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است.

این کارخانه از بزرگ‌ترین واحد‌های صنعتی کشور، در عرصه تولید دارو‌های انسانی است که با تکنولوژی پیشرفته خطوط تولید و مجموعه‌ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و پرسنل کارآزموده و متخصص، هم اکنون حدودا ۲۰۰ نوع فرآورده دارویی در دوز‌ها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می‌نماید.

محصولات این شرکت شامل جامدات (قرص، کپسول و پودر برای تهیه سوسپانسیون خوراکی)، مایعات خوراکی (شربت و سوسپانسیون)، مایعات تزریقی (ویال و آمپول)، پودر‌های تزریقی، سوسپانسیون‌های تزریقی، ویال‌های لیوفیلیزه، کپسول‌های نرم (سافت ژل) و پودر‌های خوراکی (ساشه) می‌باشد، در کنار این حجم از تولیدات تخصصی، واردات و تولید دارو‌های انحصاری، تحت لیسانس و فرآورده‌های بیوتکنولوژی از دیگر محصولات شرکت می‌باشد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی علی‌آبادی وزیرصمت را در این بازدید‌ها همراهی کردند.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید ازکارخانه خودرو سازی فرداموتورز و افتتاح خط جوش و کلنگ‌زنی طرح توسعه این واحد، بازدید از داروسازی اکسیر، افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید ازشرکت فولاد پاسارگاد ونشست با فعالان اقتصادی شهرستان از برنامه‌های سفر یک روزه وزیرصمت به شهرستان بروجرد است.

تعداد بازدید : 6

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده