تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۲۸۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره ۲۵ درصد کاهش داد

‌می‌متالز - همان‌طور که در هفته‌های اخیر انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا سرانجام نرخ بهره را کاهش داد. این کاهش به میزان ۰/۲۵ واحد درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، به نوشته بلومبرگ با وجود کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا، نرخ‌های بهره به مدت طولانی‌تری در سطح محدودکننده فعلی باقی خواهند ماند.

همانطور که انتظار می‌رفت، واکنش اولیه بازار به‌ویژه در رابطه با یورو، ملایم بوده است. این ارز توانست بخشی اندکی از زیان خود را جبران کند و ۰/۱ درصد در برابر دلار قدرت بگیرد.

کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در حالی رقم خورد که این بانک پیش‌بینی تورم منطقه یورو برای سال ۲۰۲۵ را از ۲ درصد به ۲/۲ درصد افزایش داده است؛ موضوعی که یک چالش بزرگ برای کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا محسوب می‌شود. این بانک همچنین پیش‌بینی تورمی سال ۲۰۲۴ را نیز افزایش داده است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده: «شورای حاکمه مصمم است که تورم در زمان مناسب به هدف میان‌مدت ۲ درصدی خود بازگردد. برای دستیابی به این هدف، شورا نرخ‌های سیاستی را تا زمانی که لازم باشد به اندازه کافی محدودکننده نگه خواهد داشت. شورای حاکمه برای تعیین سطح و مدت مناسب محدودیت، رویکردی مبتنی بر داده و جلسه به جلسه را دنبال خواهد کرد. تصمیمات نرخ بهره بر اساس ارزیابی چشم‌انداز تورم با توجه به داده‌های اقتصادی و مالی ورودی، پویایی تورم بنیادین و قدرت انتقال سیاست پولی اتخاذ خواهد شد. شورای حاکمه از پیش متعهد به مسیر نرخ بهره خاصی نیست.»

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده