تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۴۲۸۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر پروژه شرکت ایریسا:

جرثقیل‌های ناحیه باکس آنیلینگ ۳ نورد سرد فولاد مبارکه هوشمند شدند

‌می‌متالز - مدیر پروژه شرکت ایریسا گفت: جرثقیل‌های ناحیه باکس آنیلینگ ۳ نورد سرد فولادمبارکه به سیستم اتوماسیون صنعتی سطح ۲ متصل و هوشمند شدند.

به گزارش می‌متالز، نگین منصوری، مدیر پروژه شرکت ایریسا در خصوص برقراری امکان دسترسی اپراتور جرثقیل به اتوماسیون سطح ۲ و مدل موقعیت دهی اتوماتیک انبار و ساخت شارژ اتوماتیک واحد آنیلینگ ۳ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ سیستم اتوماسیون صنعتی سطح ۲ در ناحیه باکس آنیلینگ ۳ نورد سرد فولادمبارکه راه‌اندازی شد و در ادامه توسعه پروژه، اتصال جرثقیل‌ها به اتوماسیون هوشمند اجرا شده، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای این پروژه اپراتور در اتاق فرمان جرثقیل‌ها امکان مانیتورینگ کلاف‌ها برای جانمایی از انبار را خواهند داشت به این صورت که کاربر با استفاداه از تاچ پنل مانیتورینگ، موقعیت‌ها و جانمایی انبار را در دسترس دارد و می‌داند بر اساس خروجی مدل انبار، کلاف را در مکان مناسب قرار دهد.

مدیر پروژه شرکت ایریسا با بیان اینکه در پروژه امکان دسترسی اپراتور جرثقیل به مدل اتوماتیک انبار واحد باکس آنیلینگ ۳ بر پایه مانیتور صنعتی موارد فنی شامل تعریف توپولوژی شبکه، تأمین مودم صنعتی و فایروال صنعتی با رعایت مسائل امنیتی کاملاً لحاظ شده است، تصریح کرد: از لحاظ بهره‌وری باید توجه داشت که ارتباط بین کاربران جرثقیل و اپراتور انبار از طریق پیجر انجام می‌شد در حالی که امروز تنها با استفاده از مانیتور رصد انبار انجام می‌شود که سریع‌تر بوده و خللی نیز در آن ایجاد نخواهد شد، همچنین هر گونه تغییر پوزیشن کلاف‌ها در انبار نیز مطابق با آنچه در مدل انبار تعریف شده اتفاق خواهد افتاد.

منصوری گفت: زمان تأمین مهندسی و اجرا حدود ۶ ماه به طول انجامید و کارشناسان متعددی با تخصص‌های نرم افزار، سخت افزار و امنیت سایبری در این پروژه همکاری داشتند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده