تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۲۹۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دامنه نوسان ۲ درصدی دردی از مشکلات بورس دوا نمی‌کند

‌می‌متالز - به باور کارشناسان تداوم محدودیت دامنه نوسان قیمت کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام در تمامی بازار‌های بورس و فرابورس دردی از مشکلات بازار سرمایه دوا می‌کند و تنها با هدف کنترل شاخص انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، از روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت) و پس از شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه با تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس دامنه نوسان سهام به ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

به باور کارشناسان تداوم محدودیت دامنه نوسان قیمت کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام در تمامی بازار‌های بورس و فرابورس دردی از مشکلات بازار سرمایه دوا می‌کند و تنها با هدف کنترل شاخص انجام می‌شود.

این در حالی است که بازار سرمایه در حال حاضر به خوبی در حال ادامه مسیر است و تداوم محدودیت در دامنه نوسان منجر به کاهش تقاضا می‌شود.

همچنین محدودیت دامنه نوسان درحالی برای چهارمین هفته پیاپی تداوم یافته که هیچ‌گونه ریسک داخلی و خارجی در شرایط کنونی برای بازار سرمایه وجود ندارد.

ضمن این که کارشناسان معتقدند تداوم محدودیت دامنه نوسان، انگیزه سرمایه‌گذاری را از بازار سرمایه حذف خواهد کرد و سهامداران بسیاری تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، اما به‌دلیل وجود دامنه نوسان مثبت و منفی ۲ درصدی حاضر به سرمایه‌گذاری نبوده و به این طریق سطح تقاضا دچار کاهش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده