تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۳۰۹۰
سرویس خبر : انرژی

هزینه سرسام‌آور اروپایی‌ها برای کنار گذاشتن گاز روسیه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت روس نفت روسیه اعلام کرد که اروپا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ معادل ۶۳۰ میلیارد دلار برای کنار گذاشتن واردات گاز از روسیه هزینه کرده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از تاس، «ایگور سچین» مدیرعامل شرکت روس نفت روسیه اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ اروپا برای متوقف کردن واردات گاز از روسیه و دریافت گاز از منابع دیگر ۶۳۰ میلیارد دلار هزینه کرده که معادل کل هزینه کرد گازی اروپایی‌ها در طول ۸ سال بوده است.

وی در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: پس از تصمیم‌برای کاهش واردات گاز از روسیه بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، کشور‌های اروپایی ۶۳۰ میلیارد دلار برای واردات گاز از دیگر کشور‌ها هزینه کردند.

سچین افزود: این رقم معادل سرمایه گذاری اروپا در حوزه انرژی‌های پاک است و تقریباً با تولید ناخالص داخلی کشور‌های سوئد و لهستان برابر بوده و ۴ برابر تولید ناخالص داخلی کشور‌های حوزه دریای بالتیک است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد