تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۳۲۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴،

تولید مس تصفیه شده جهانی ۵٫۳ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - گروه مطالعات بین‌‎المللی مس (ICSG) در گزارش جدید خود اعلام کرد که فعالان مس جهانی از ابتدای ماه ژانویه تا پایان مارس ۲۰۲۴، حدود ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود.

به گزارش می‌متالز، ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان نیز طی سه ماهه مذکور، هشت میلیون و ۱۱۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی (هفت میلیون و ۸۷۴ هزار تن)، حدود ۳٫۰۷ درصد افزایش یافت.

معادن مس جهان طی سه ماهه ۲۰۲۴، حدود پنج میلیون و ۵۱۷ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، پنج میلیون و ۲۰۳ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۶ درصدی تولید این معادن در جهان است.

از این میزان، دو میلیون و ۶۶۴ هزار تن مربوط به قاره آمریکا، یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۶۰۰ تن آسیا، ۹۱۳ هزار و ۸۰۰ تن آفریقا، ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ تن اروپا و ۲۲۴ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به اقیانوسیه بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به هفت میلیون و ۱۶۶ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی (۶ میلیون و ۸۴۵ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴٫۷ درصدی است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده