به گزارش میمتالز، بینظمیهای ایجاد شده در بازار خودرو تحت تاثیر افزایش دلالیها و نیز ضرر و زیان خودروسازان از این اتفاقها، مسوولان را بر آن داشت تا هر چه سریعتر به منظور کاهش نوسانات قیمتی حاکم در بازار خودرو و نیز افت قیمتها، به سمت عرضه خودرو در بورس کالا حرکت کنند که در گام نخست اجرای این اقدام با موفقیت انجام شد و ۵۰ درصد از کل تولیدات انجام شده توسط این شرکت بزرگ خودروسازی به بورس کالا راه پیدا کرد و در این مسیر علاوه بر کنترل موفق قیمتها در بازار آزاد، سود ۳۱.۵ همتی را برای خودروسازان و نیز فعالان این صنعت به همراه داشت.
به مرور به دلیل کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو، اعتراضات گستردهای از سوی مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا صورت گرفت که این امر به مراتب باعث کاهش تعداد عرضه خودرو در بورس، بازگشت دوباره دلالان و نیز افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد شد.
با وجود پیگیریهای انجام شده برای افزایش میزان عرضهها در بورس کالا، اما فقط ۱۰ درصد از کل تولیدات ایران خودرو به بورس کالا راه پیدا کرد که این اتفاق برخلاف سود حاصل شده از عرضههای انجام شده در بورس کالا در دورههای قبل، زیان ۱۳.۵ همتی را برای این غول بزرگ خودروسازی به همراه داشت.