تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۳۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته کم نوسان بورس‌های عربی

‌می‌متالز - بورس‌های عربی منطقه هفته کم نوسانی را سپری کردند و به جز بورس قطر، نوسان مثبت و منفی آنها کمتر از دو درصد بود.

به گزارش می‌متالز، بورس‌های عربی منطقه هفته کم نوسانی را سپری کردند و به جز بورس قطر، نوسان مثبت و منفی آنها کمتر از دو درصد بود. در مجموع ۷ بورس روند مثبت و ۵ بورس هم روند منفی داشتند.

بر اساس این گزارش، شاخص بورس قطر با بیش از ۲ درصد رشد بهترین عملکرد را داشت. این میزان رشد برای بورس‌های اردن و ابوظبی بیش از یک و برای بورس‌های عربستان، کویت، فلسطین و دوبی کمتر از یک درصد بود.

از سوی دیگر، شاخص بورس مصر با ۸/۱ درصد افت بدترین عملکرد را داشت. شاخص بورس‌های عمان و عراق بیش از یک و بورس‌های لبنان و بحرین نیز کمتر از یک درصد پایین آمدند.

این گزارش می‌افزاید؛ روند کاهشی بهای نفت خام برای سومین هفته پیاپی ادامه یافت. معامله‌گران در انتظار دریافت سرنخ‌های بیشتر از رویداد‌های آتی، از جمله نشست اوپک و تصمیم فدرال رزرو آمریکا هستند.

افزون بر این، بهای طلا نیز برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت و قیمت آن نسبت به ماه پیش افزایش دو درصدی را ثبت کرد. «شورای جهانی طلا» در گزارش خود دلیل مشخصی را برای این روند عنوان نکرد. به گفته این نهاد، تضعیف دلار و خرید OTC و خرید بانک مرکزی اصولا تاثیر چندانی نمی‌توانست داشته باشد.

همچنین، مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات سرمایه‌گذاران در بازار اوراق بهادار و طلا در هفته آینده، اعلان داده‌های کلیدی از سوی ایالات متحده، مانند ارقام مربوط به رشد و تورم خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده