تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۴۳۲۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت:

نباید در طراحی خودرو از سایر کشور‌ها تقلید کنیم

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در وزارت صمت مطرح است، الگوبرداری غلط از علوم کشور‌های غربی است، قرار نیست، سایر کشور‌ها خودرو طراحی کنند و ما بسازیم.

به گزارش می‌متالز، عباس علی‌آبادی سه‌شنبه ۲۲ خرداد با حضور در قزوین، به همراه استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی، خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی را در آبیک افتتاح کرد.

علی‌آبادی در آیین افتتاح خط مونتاژ این شرکت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در وزارت صمت مطرح است، الگوبرداری غلط از علوم کشور‌های غربی است، قرار نیست، سایر کشور‌ها خودرو طراحی کنند و ما بسازیم، بلکه با ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در صنعت خودروسازی داریم باید به الگوی سایر کشور‌ها تبدیل شویم.

وی بیان کرد: تیراژ خودروسازی کشور باید در حد میلیونی باشد، در کشور ما ۳۷ شرکت خودروساز فعال وجود دارد، اما شایسته است که این فعالان صنعتی که می‌خواهند در زمینه صنعت خودرو فعالیت داشته باشند به سمت تولید محصولات مرتبط با خودرو بروند و برای افزایش تعداد محصولات خود تلاش کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران بهترین فضا برای طراحی خودرو‌های هوشمند و مدرن محسوب می‌شود و تعداد فعالینی که در صنعت خودرو دارای ایده‌های خلاقانه هستند، کم نیست. به امید خدا باید در آینده فضایی بسازیم که صنعت خودروسازی را در جهان جهت دهی و مدیریت کنیم.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده