تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۴۳۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار در آستانه اعلام آمار تورم آمریکا افزایش یافت

‌می‌متالز - ارزش دلار در برابر یورو در بالاترین حد یک ماه اخیر بود و امروز سه شنبه در مسیر رسیدن به بالاترین سطح یک هفته اخیر در برابر ین قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، این در حالی است که معامله گران منتظر آمار تورم در ایالات متحده و انتظارات جدید برای نرخ بهره ایالات متحده در روز چهارشنبه هستند.

دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ۳ ژوئن در ۱۵۷.۳۳۵ ین، ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و به ۱۵۷.۲۷۵ ین رسید.

یورو پس از سقوط به ۱.۰۷۳۳ دلار در روز دوشنبه در ۱.۰۷۶۸۲۵ دلار تثبیت شد که پایین‌ترین سطح از ۹ مه یعنی پس از به قدرت رسیدن راست افراطی در انتخابات پارلمان اروپا است که باعث شد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام قانونگذاری شود.

پوند انگلیس نیز در ۱.۲۷۳۵۵ دلار تثبیت شد.

شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر سبدی متشکل از ۶ ارز اصلی اندازه گیری می‌کند، پس از رسیدن به ۱۰۵.۳۹ در روز دوشنبه برای اولین بار از ۱۴ می، به ۱۰۵.۱۲ رسید.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که تورم قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده از ۰.۳ درصد در ماه می‌به صورت سالانه به ۰.۱ درصد کاهش یابد و فشار‌های تورمی اصلی در ۰.۳ درصد به صورت ماهانه تثبیت شود.

بازار‌ها انتظار ندارند در پایان نشست کمیته بازار آزاد آمریکا که به مدت دو روز ادامه دارد و روز چهارشنبه به پایان می‌رسد، تغییری در سیاست پولی آمریکا اعلام شود، اما سیاست‌گذاران انتظارات اقتصادی و همچنین پیش‌بینی‌های خود از چشم‌انداز نرخ بهره را بیان خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
شانزده روز پیش
شانزده روز پیش
عناوین برگزیده