تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۳۳۹۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تسهیلات مسکن روستایی افزایش نمی‌یابد

‌می‌متالز - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تسهیلات ساخت مسکن روستایی در کشور افزایش نمی‌یابد و امسال وام مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا صالحی در حاشیه نمایشگاه آبادیران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تسهیلات مسکن روستایی گفت: سهمیه وام مسکن روستایی در سال گذشته ٣۵٠ هزار فقره وام با سقف ٣۵٠ میلیون تومان بوده که امسال هم همین سقف هم تکرار می‌شود.

صالحی با اشاره به روند وام‌دهی مسکن روستایی افزود: از بهمن ماه سال گذشته که ارایه تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی آغاز شد تا کنون ٢٨۵ هزار فقره وام وبه بانک وام‌ها معرفی و از این تعداد قرارداد ١٨٠ هزار فقره تسهیلات منعقد شده‌است. 

وی اظهار کرد: در جریان پرداخت وام مسکن روستایی در کشور قفل و متوقف نشده است، اما برخی از شعب بانکی در برخی استان‌ها و شهر‌ها مانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی شده اند که آمار‌ها نشان می‌دهد روند متوقف نیست بطوریکه در ۴ ماه گذشته ٢٢ همت تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده‌است. 

صالحی درباره دلایل سرعت کُند پرداخت وام از سوی برخی از شعب بانک‌های عامل در برخی از استان‌ها گفت: برخی از شعب بانک‌های عامل در برخی از استان‌ها که آن شعب تراز منفی داشته از اسفند ماه پرداخت انواع وام قطع کرده، برای مثال بانک عامل مسکن از اسفند ماه و پایان سال که پرونده مالی بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد روند پرداخت وام را کُند کرده و طبق مذاکرات انجام شده قرار بر این بود که از پایان اردیبهشت ماه روند پرداخت وام را از سر بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده