تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۳۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایری:

ناتوانی مردم در مقاوم‌سازی خانه با تداوم تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی

ناتوانی مردم در مقاوم‌سازی خانه با تداوم تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه مسکن روستایی به دلیل احتمال افزایش قیمت مصالح ساختمانی و رشد هزینه‌ها، موجب کاهش توان ساخت مردم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در رابطه با ضرورت پرداخت تسهیلات حوزه مسکن گفـت: یکی از مشکلات حوزه مسکن عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها علی رغم تاکید قانون و مسوولان کشور است که امروزه به چالش اصلی و اساسی طرح نهضت ملی مسکن تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس با انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تاکید کرد: وام مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا مردم بتواند با استفاده از آنها نسبت به ساخت و نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص اقتصادی ما در سال‌های اخیر شاهد رشد قیمت مصالح ساختمانی و افزایش هزینه‌های ساخت مسکن هستیم و در همین ماه‌های اخیر نیز به دلیل کاهش اجباری تولید و قطعی‌های مکرر برق، نوساناتی را بازار مصالح ساختمانی شاهد بودیم لذا تاخیر در پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه مسکن روستایی موجب کاهش توان ساخت توسط مردم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت حتما باید به فکر حل مشکل تسهیلات‌دهی بانک‌ها باشد چرا که با شیوه کنونی نه تنها مسکنی ساخته نمی‌شود بلکه ازبرنامه مقاوم سازی خانه‌های روستایی نیز عقب خواهیم ماند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده