تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۵۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
موسوی تاکید کرد:

سرعت ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی صنعتی‌سازی

سرعت ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی صنعتی‌سازی
‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از راه‌های افزایش سرعت تولید استفاده از تکنولوژ‌های نوین ساخت و صنعتی سازی است که متاسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، سیدجمال موسوی، در رابطه با ساخت خانه‌های کوچک متراژ و اقتصادی گفت: در حال حاضر در کشور به دلیل کاهش تولید مسکن طی سال‌های گذشته با کمبود‌های بسیار زیادی مواجه هستیم و همین موضوع موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن رشد بی‌ضابطه قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس با تاکید براین که برای بهبود وضعیت بازار و کاهش تلاطم‌ها باید به روند ساخت خانه سرعت بیشتری دهیم عنوان کرد: قانون جهش تولید مسکن و قوانینی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها زنجیره تولید مسکن را تکمیل کرده و در صورت اجرای دقیق تا حد قابل قبولی روند رو به رشد قیمت‌ها را کنترل خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای رفع کمبودها، برخی از مسوولان و کارشناسان معتقد به ساخت خانه‌های کوچک متراژ هستند تا روند ساخت سرعت بیشتری گرفته و هم چنین با مدیریت هزینه‌های ساخت، بهای تمام شده کاهش پیدا کند و شرایط خانه‌دار شدن مردم تسهیل شود. اما در عمل این‌گونه نبوده و این سیاست به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌های مردم، به محلی مناسب سوداگری تبدیل شده و نیاز مصرفی مردم را پاسخ نمی‌دهد. ضمن اینکه ساخت خانه‌ای ۲۵ متری برای زندگی خانواده‌ها مناسب نبوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز هم خوانی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور تاکید کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده از تکنولوژ‌های نوین ساخت و صنعتی‌سازی است که متاسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده