تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۵
کد خبر: ۳۴۳۵۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس مطرح کرد:

ارتقاء جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی/ ضرورت ترویج سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

‌می‌متالز - صادق قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس با بیان این که جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی ارتقاء پیدا کرده، اظهار داشت: کاهش هزینه‌های تولید از جمله اهداف قانون تامین مالی تولید است.

به گزارش می‌متالز، «صادق قاسمی» با اشاره به تاثیر اجرای قانون تامین مالی تولید بر بازار سرمایه و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سهام، گفت: در فصل ۴ قانون تامین مالی تولید به تسهیل تامین مالی از طریق بازار سرمایه اشاره دارد به این معنا که زمینه و بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع طرح پروژه‌های تولیدی یا زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فراهم شود.

آثار قانون تامین مالی تولید

وی در ادامه به نقش بازار سرمایه در راستای اجرای درست قانون تامین مالی و جهش تولید اشاره کرد و افزود: اکنون جایگاه بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های تولیدی ارتقاء پیدا کرده است. یکی از روش‌های تأمین مالی برای شرکت‌ها، انتشار اوراق بدهی است چرا که این اوراق از یک‌سو تامین‌کننده بودجه لازم برای پیاده‌سازی طرح‌های شرکت‌ها و نهاد‌ها و از سوی دیگر روشی برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و ایمن‌کردن پرتفوی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.

کاهش هزینه‌های تولید

قاسمی در ادامه با تاکید بر این که هدف از این قانون، کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد فضایی برای جذب سرمایه‌های مردم به سمت تولید از مسیر بازار سرمایه است، اظهار داشت: مردم با بهره‌گیری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به راحتی می‌توانند نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سهام اقدام کنند چرا که ریسک آنها نسبت به سایر ابزار‌های مالی بسیار پایین است؛ لذا با تجمیع سرمایه‌ها در این صندوق‌ها و هدایت آنها به سمت تولید، شاهد رشد و رونق تولید در کشور خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به فصل چهارم قانون تامین مالی تولید مبنی بر کمک بازار سرمایه به تامین مالی شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی باید نسبت به ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بیش از گذشته تلاش کرد.

تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید

مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس با اشاره به این که تعامل بیش از پیش دولت و مجلس در اجرای درست برخی مصوبه‌ها و قوانین، مسیر هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید را هموارتر می‌کند، افزود: دولت به عنوان سیاستگذار باید از بازار سرمایه به عنوان بازاری شفاف برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حمایت کند چرا که این بازار محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده